۰

احتمال جانشینی دو افسر پیشین صدام به جای البغدادی

کارشناسان امور گروههای تندرو از احتمال جانشینی دو نفر از افسران پیشین ارتش صدام به عنوان محتمل ترین گزینه های جانشینی «ابوبکر البغدادی» پرده برداشتند.
کد خبر: ۱۴۳۶۶۳
۱۱:۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، وضعیت «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش همچنان در هاله ای از ابهام است، اگرچه کارشناسان در امور گروههای تندرو انتخاب یک نامزد مشخص را برای جانشینی البغدادی رد کردند.

اما آنها معتقدند که یکی از دو معاون البغدادی به نام های«ایاد العبیدی» و «عیاد الجمیلی» و از افسران پیشین ارتش «صدام حسین» به طور قوی از نامزدهای جایگزینی البغدادی خواهد بود. با این وجود لقب«خلیفه» به آنها داده نشده است.

وزرات دفاع روسیه اعلام کرده بود: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که ابوبکر البغدادی در یکی از حملات نیروهای هوایی روسیه در رقه سوریه به هلاکت رسیده است.

العبیدی در دهه 50 عمرش به سر می برد و وزارت جنگ داعش را برعهده دارد و الجمیلی در دهه 40 عمرش است و مسئول امنیت در داعش است، این دو پس از حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام حسین در سال 2003 به جنبش های تندرو پیوستند.  

پس از مرگ «ابوعلی الانباری» معاون البغدادی و «ابو عمر الشیشانی» وزیر جنگ پیشین داعش و «ابومحمد الجولانی» مسئول تبلیغات داعش، این دو نفر به مهمترین معاونان البغدادی تبدیل شدند.

شبکه رسمی العراقیه در آوریل گذشته اعلام کرده بود: الجمیلی کشته شده است، اما تاکنون تایید نشده است.

«هشام الهاشمی» کارشناس امور داعش اعلام کرد: الجمیلی به قدیمی بودن العبیدی اعتراف دارد، اما البغدادی جانشینی ندارد، به همین براساس شرایط ممکن است هرکدام از آنها باشد.

انتخاب رهبر جدید داعش به موافقت مجلس شورای این گروهک که متشکل از هشت عضو است، نیار دارد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: