۰

اقدام عجیب عربستان علیه قطری‌ها

در ادامه بحران در روابط قطر و همسایگان عربش، وزیر خارجه این کشور برای یافتن راه حلی سیاسی به آمریکا می رود تا شاید میانجی گری وزیر آمریکا به این بحران پایان دهد.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۸
۱۶:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در ادامه بحران در روابط قطر و همسایگان عربش، وزیر خارجه این کشور برای یافتن راه حلی سیاسی به آمریکا می رود.
 
در ادامه بحران در روابط قطر و همسایگان عربش، وزیر خارجه این کشور برای یافتن راه حلی سیاسی به آمریکا می رود تا شاید میانجی گری وزیر آمریکا به این بحران پایان دهد.

همزمان، نیروهای ویژه زمینی آمریکا و قطر در حال رزمایش اند و یگان هایی از ارتش ترکیه هم برای مانور مشترک وارد قطر شده اند. فرماندهی نیروهای قطری را فردی بر عهده دارد که عربستان نام او را در فهرست تروریست ها قرار داده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تنش میان قطر و عربستان، جانب آل سعود را گرفته و قطری ها را حامی تروریست خوانده است!
 
از دیگرسو، عربستان سعودی به دامداران قطری دستور داده است تا گله های شتر و گوسفند خود را از مراتع این کشور خارج کنند.

به گفته مقام های قطری تاکنون بیشتر از پانزده هزار شتر و ده هزار گوسفند از عربستان وارد این کشور شده اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی هم عبور گله های بزرگ شتر و گوسفند را از مرز دو کشور نشان می دهد.

دولت قطر برای استقرار این احشام یک پناهگاه اضطراری مجهز به مخازن آب و انبار علوفه تدارک دیده است.

بنا بر اعلام وزارت شهرداری ها و محیط زیست قطر تا زمان آماده شدن چراگاه های مناسب، دام های بازگردانده شده در این پناهگاه اضطراری مستقر خواهند بود.

بسیاری از دامداران قطری به علت کم بودن مساحت این کشور و فقدان چراگاه های لازم، دام های خود را در عربستان پرورش می دهند.

 

تاکنون دولت عربستان هیچ محدودیتی برای چرای دام های شهروندان قطر قائل نشده بود و دستور تازه دولت این کشور با واکنش خشمناک دامداران قطری مواجه شده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: