۰

دستگیری زورگیران شب‌رو در کوچه بن‌بست

5 عضو یک باند خطرناک زورگیری که با کشاندن طعمه های خود به کوچه بن بست، همه اموال آن ها را با تهدید شمشیر و قمه و کتک کاری به سرقت می بردند با تلاش ماموران کلانتری سپاد مشهد در حالی دستگیر شدند که از آنان سلاح شکاری، نقاب های سیاه و انواع سلاح سرد کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۴۶
۱۲:۲۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، فرمانده انتظامی مشهد با تشریح جزئیاتی از جرایم اعضای این باند مخوف گفت: مدتی قبل جوان 20 ساله ای به اتهام ایجاد رعب و وحشت در منطقه اسماعیل آباد مشهد و تیراندازی با سلاح شکاری تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

 
سرهنگ محمد بوستانی افزود: این فرد که «علی» نام دارد با استفاده از رصدهای اطلاعاتی شناسایی شد و مقام قضایی نیز دستور دستگیری وی را صادر کرد اما او پس از ارتکاب جرم به محل نامعلومی گریخته بود.
 
وی اضافه کرد: در حالی که بررسی های پلیس برای دستگیری این فرد مسلح ادامه داشت، سپیده دم روز گذشته راننده یک دستگاه پراید با سر و وضعی آشفته و مضطرب وارد کلانتری سپاد شد و از یک ماجرای زورگیری پرده برداشت. این مرد به ماموران انتظامی گفت: ساعتی قبل از منطقه «خین عرب» مشهد عبور می کردم که 2 مرد و یک زن جوان ملتمسانه از من خواستند تا آن ها را به صورت دربستی به اطراف میدان سپاد برسانم. من هم آن ها را سوار کردم و به راه افتادم. ابتدا به نحوه گفتار و حرکات آنان داخل خودرو مشکوک شدم ولی وقتی عنوان کردند که اگر امکان دارد ما را به «منطقه گردشگری الماس شرق  برسانید!» دیگر به موضوع اهمیتی ندادم چرا که فقط مسافران نام منطقه گردشگری را بر زبان می رانند. در همین حال آن ها یک خودرو پژو پارس را در خیابان وصال به من نشان دادند و اظهار داشتند ما مسافر هستیم و خودروی ما خراب شده است! این گونه بود که من آن ها را به «کوچه بن بست» بردم و کنار خودروی پژو توقف کردم در این هنگام ناگهان آن زن پیاده شد و مرد جوان قمه ای را زیر گلویم گذاشت. وحشت سراپای وجودم را فرا گرفته بود که مسافرنماها مرا به داخل خانه ای در همان نزدیکی کشاندند و پس از کتک کاری همه لوازم، گوشی، کارت عابر بانک وحتی مبلغ 5 هزار تومانی را که کار کرده بودم از من گرفتند. آن ها در حالی که مرا کتک می زدند به بیرون از منزل انداختند و خودروام را نیز به مکان نامعلومی بردند. رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: با اظهارات این فرد، بلافاصله گروه زبده ای از ماموران انتظامی با هدایت سرگرد زمینی (رئیس کلانتری سپاد) وارد عمل شدند و تحقیقات خود را با توجه به مشخصاتی که شاکی در اختیار آنان گذاشته بودآغاز کردند.
 
 سرهنگ بوستانی گفت: ماموران در اولین مرحله از اقدامات پلیسی مراتب را به قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) اطلاع دادند و بدین ترتیب عملیات با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی ادامه یافت. وی خاطرنشان کرد: وقتی ماموران انتظامی به کوچه بن بست رسیدند ناگهان 2 نفر از یک منزل مسکونی خارج شدند که بلافاصله در محاصره قرار گرفتند و دستگیر شدند. با انتقال 2 متهم مذکور به کلانتری مشخص شد که یکی از آنان «علی» فرد مسلح  تحت تعقیب است و دیگری نیز که امین نام دارد از مجرمان سابقه دار و خطرناکی است که قبلا توسط پلیس دستگیر شده بود.
 
سرهنگ بوستانی ادامه داد: این 2 متهم در بازجویی ها ضمن اعتراف به زورگیری از شاکی اظهار داشتند خودرو شاکی را به یکی از پارکینگ های منطقه انتقال داده اند تا در فرصت مناسب دیگر لوازم داخل آن را سرقت کنند اما در حالی که بازجویی از آنان ادامه داشت شاکی دیگری آنان را شناسایی و عنوان کرد که این افراد از وی نیز زورگیری کرده اند. این مرد که برای گزارش ماجرای زورگیری وارد کلانتری شده بود گفت: حدود ساعت 2 بامداد یکی از متهمان دستگیر شده به همراه فرد دیگری که عنوان می کردند مسافر هستند به تعمیرگاه من مراجعه کردند تا خودروی آنان را تعمیر کنم اما من به آن ها گفتم کارتر روغن خودرو سوراخ شده و باید مدتی در تعمیرگاه بماند در همین حال آن ها التماس می کردند که ما مسافر هستیم و در نهایت از من خواستند در قبال دریافت 40 هزار تومان خودروی پژو پارس آن ها را با پراید بکسل کنم و به منطقه اسماعیل آباد ببرم. من هم که دلم سوخته بود این کار را انجام دادم اما وقتی به آن جا رسیدیم ناگهان مرا به داخل کوچه بن بست کشاندند و با کتک کاری و تهدید به مرگ به وسیله قمه و شمشیر همه اموالم را ربودند.
 
فرمانده انتظامی مشهد با تشریح ماجرای دستگیری دیگر اعضای این باند مخوف گفت: همزمان با اعترافات 2 متهم و با صدور دستوری از سوی «قاضی حسینی» ماموران انتظامی موفق شدند لانه مخوف این باند در کوچه بن بست را شناسایی کنند. سرهنگ محمد بوستانی یادآور شد: در بازرسی از این منزل که متعلق به فرد سابقه داری به نام «حبیب» بود 3 عضو دیگر باند نیز دستگیر شدند و تعدادی سلاح سرد و گرم، نقاب، افشانه و ... از آنان کشف شد.
 
مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: تاکنون شاکیان دیگری نیز که توسط اعضای این باند مورد زورگیری قرار گرفته اند آنان را شناسایی کرده اند. سرهنگ بوستانی تصریح کرد: بررسی ها درباره مالک منزلی که به عنوان لانه سارقان مورد استفاده قرار می گرفت مشخص کرد که وی قبلا به اتهام خرید و فروش مواد مخدر بارها دستگیر و حتی منزل وی پلمب شده است. به طوری که همسرش نیز او را ترک کرده و فرزندان وی هم با حکم قانون تحویل بهزیستی شده اند اما این فرد دست از خلافکاری های خود برنداشته و همچنان به اعمال مجرمانه خود ادامه داده است. فرمانده انتظامی مشهد در پایان از شهروندان خواست: افرادی که با این شیوه از آنان زورگیری شده است برای شناسایی متهمان به کلانتری سپاد مشهد مراجعه کنند.




منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: