۰

​حملات مرتکب شده توسط مسلمانان ۴۴۹% بیشتر پوشش رسانه‌ای دارند

براساس مطالعه جدیدی که توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه جورجیا انجام شد، رسانه‌های غربی ۴۴۹% بیشتر حملات انجام شده توسط مسلمانان را منتشر می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۷
۱۱:۱۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، یک بررسی جدید نشان داد، در سال‌های اخیر حملات مرتکب شده توسط مسلمانان در کشورهای غربی 449% پوشش رسانه‌ای بیشتری نسبت به غیرمسلمانان دریافت می‌کنند.

درحالی که 24 ساعت از واقعه تلخ حمله تروریستی و حمله یک خودرو به جمع نمازگزاران خارج از مسجد لندن می‌گذرد، مقامات آمریکایی و رئیس جمهور این کشور هیچ واکنشی نسبت به حادثه تلخ نشان ندادند. در این میان  یک تیم از محققان دانشگاه ایالتی جورجیا در آمریکا می‌گویند توجه بیشتر به حملات انجام شده توسط مسلمانان تنها مربوط به سیاستمداران نمی‌شود بلکه یک مشکل رایج در رسانه‌های غربی نیز می‌باشد.

براساس یک مطالعه جدید که در ماه مارس در رابطه با پوشش خبری واشنگتن پست انجام شد، حملات انجام شده توسط مسلمانان در سال‌های اخیر به طور متوسط 449% بیشتر پوشش رسانه‌ای داده می‌شوند. به این ترتیب در صورتی که فرد حمله کننده مسلمان باشد، رسانه‌ها آن را بی‌نهایت بزرگ‌نمایی می‌کنند.

ارین کرنز، محقق ارشد این مطالعه به خبرنگاران گفت: ما حملات به ویژه حملات تروریستی ثبت شده در پایگاه داده‌های تروریسم جهانی در دانشگاه مریلند را مورد بررسی قرار دادیم. ما و همکارانمان موارد مربوط به سال‌های 2011-2015 را در تحقیقاتمان گنجاندیم. و به این نتیجه رسیدیم که حملاتی که توسط مسلمانان انجام می‌شوند به طور قابل توجهی پوشش رسانه‌ای دریافت می‌کنند.

وی افزود: از هر جهت که به آن بنگریم باز می‌بینیم که حمله کنندگان مسلمان بیشتر توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

اگر اخبار رسانه‌های غربی را دنبال کنید متوجه می‌شوید که هر زمان که یک حمله تروریستی در گوشه‌ای از دنیای غرب اتفاق می‌افتد، درست زمانی که مشخص شود فرد حمله کننده مسلمان نبوده، دیگر در خبر واژه تروریست برای او به کار نخواهد رفت.

به گفته کرنز و همکارانش، توجه نابرابر رسانه ها به حملات انجام شده توسط مسلمانان به طور غیرمستقیم در چگونگی آگاهی عمومی مردم از حملات و تهدیدات تروریستی نقش ایفاء کرده و این توهم را در آن‌ها به وجود آورده که تهدید تروریسم تنها از جانب مسلمانان است. حال آن که دو کارشناس تروریسم در سال 2015 اعلام کردند که بر اساس آمار احتمال کشته شدن مردم توسط نژادپرستان سفید پوست و راستگرایان افراطی آمریکایی بسیار بیشتر است.

به گفته کرنز این تیم تحقیقاتی به زودی مقاله پایانی را منتشر می‌سازد. پس از انتشار یافته‌های اولیه گروه تحقیقاتی همچنین تصمیم گرفته حملات مربوط به سال‌های گذشته از 2006 را نیز بررسی کند. آن‌ها همچنین عوامل دیگری چون هدف حمله، تعداد کشته شدگان، دستگیری یا عدم دستگیری فرد مجرم را نیز در تحقیقات شان گنجانده‌اند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: