۰
نماینده ارمنی‎های ارتدوکس در عراق:

سخنان آیت الله سیستانی راهگشای حل مشکلات عراق است

نماینده ارمنی‎های ارتدوکس در عراق دفاع از این کشور در برابر تروریسم را خود واجب دانست و تصریح کرد: سخنان آیت الله العظمی سیستانی راهگشای حل مشکلات داخلی عراق است.
کد خبر: ۱۴۳۵۰۱
۱۵:۴۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، اسقف کیبرک ارشیکان نماینده ارمنی‎های ارتدوکس در عراق به زیارت بارگاه مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا مشرف شد و پس از دیدار با مسؤولان آستان مقدس حسینی در گفت‎وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: سخنان آیت الله العظمی سیستانی پیرامون گسترش محبت، همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد اقشار و طوائف مختلف عراقی راه حل خروج این کشور از مشکلات است و ما نیز از این مرجع تقلید، تشکر می‎کنیم.

وی تصریح کرد: جریان تروریستی داعش فقط نام اسلام را یدک می‎کشد و با این اسم درپی جذب مردم است اما در حقیقت پشتوانه فکری داعش افراط‎ گرایی و دوری از دین مبین اسلام است.

مردم عراق با حقیقت داعش آشنا هستند

ارشیکان با بیان اینکه داعش بر خلاف دستورات دینی که انسان‎ها را به سمت محبت و همزیستی مسالمت آمیز سوق می‎دهد، عمل می‎کند، افزود: مردم عراق انسان‎های شریفی هستند که با حقیقت و ماهیت اصلی داعش که همواره درپی کشتار، تجاوز به زنان، ایجاد رعب و وحشت است، به خوبی آشنا شده‎اند. اسلام از اقدامات جریان تروریستی داعش مبراست.

وی پیروزی بر داعش را منوط به وحدت مردم عراق تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از کشورهای درپی ایجاد فتنه بین طوائف مختلف عراق هستند بنابراین مردم این کشور باید نسبت به این گونه مسائل هوشیار و به فکر آینده عراق باشند.

علمای دین افکار افراط گرایان را برای مردم تبیین کنند

وی خواستار هدفمندی سخنرانی‎های علما شد و گفت: علما باید با هدف ساخت جامعه، جوانان و کودکان و آشنایی هرچه بیشتر آن‎ها با افکار افراط گرایان سخنرانی کنند.

ارشیکان به شبهات مطرح شده در چند وقت اخیر علیه بسیج مردمی واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: پیروزی‎های بسیج مردمی در برابر تروریست‎ها موجب شده است که دشمنان به شیوه‎های مختلف به ویژه انتشار اخبار دروغ چهره آن را مخدوش کند اما در این پروژه نیز ناموفق بودند.

وی با اشاره به عضویت جمعی از مسیحیان در بسیج مردمی اظهار داشت: برای ما به عنوان مسیحی و عراقی مایه افتخار است که در این کشور سهمی داشته باشیم زیرا همراهی با بسیج مردمی برای دفاع از این کشور را بر خود واجب می‎دانیم.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: