۰

بیانیه سازمان ملل به مناسبت روز جهانی آوارگان

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: امروز(30 خرداد ماه)، روز جهانیِ پناهجویان، زمانی است برای تقدیر از جوامع و مردمی که پناهندگان را در میان خود پذیرا هستند.
کد خبر: ۱۴۳۴۹۶
۱۵:۲۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت روز پناهندگان نوشت: "امروزه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن عدم اطمینان زیاد است. بی‌ثباتی اقتصادی، تحولات سیاسی و خشونت در نزدیکی خود ما می‌تواند باعث شود که ما چشم‌هایمان و درب خانه‌هایمان را ببندیم. اما ترس و محرومیت ما را به موقعیتی بهتر نمی‌رسانند؛ بلکه تنها می‌توانند به موانع، بیگانگی و ناامیدی منجر شوند. زمان آن رسیده است که این مسیر را به جهت بهتر تغییر دهیم."

در ادامه این بیانیه آمده است: در جوامع بی شماری در سراسر جهان، از جمله در فقیرترین کشورها که میزبان اکثریت قریب به اتفاق پناهندگان جهان می‌باشند، تجار، جوامع مذهبی، معلمان، روزنامه‌نگاران و بسیاری دیگر با یکدیگر متحد هستند تا برای جابجاشدگان پناهگاه تامین کرده و شمول آن‌ها در جوامع خود را تقویت نمایند. به واسطه فعالیت‌های کمیساریا که اغلب در خط مقدم درگیری‌ها می‌باشد، هر روز شاهد شجاعت، استقامت و درخشندگی پناهندگان هستیم. آنها با وجود از دست دادن خانه، کار و بعضی اوقات خانواده‌هایشان ناامید نمی‌شوند و راهی برای شروع دوباره پیدا می‌کنند. با تلاش برای تعلق و مشارکت، آنها به سوی همسایگان جدید خود رفته و ارتباطات و فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند. تجربه به ما نشان داده که پناهندگان با قرار گرفتن در محیط مناسب همراه خود راه حل‌ها می‌آورند نه مشکلات.

کمیسیونر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل متحد تاکید کرد: باز کردن ذهن، قلب و جوامعمان به روی پناهندگان نیازمند یک رویکرد کلی جامعه برای متحد شدن دانش آموزان، رهبران تجاری، ورزشکاران، رهبران مذهبی، سیاستمداران و هنرمندان و مشارکت در این مسئولیت می‌باشد و استقبال از پناهندگان نمی‌تواند به هزینه کمک به دیگران باشد، بلکه باید حمایت از همه کسانی که نیازمند هستند، گسترش داده شود. نمونه‌های برجسته‌ای از این همبستگی در روستاها، شهرها و کشورهای هر قاره‌ای وجود دارد. بنابراین در روز جهانی پناهنده، زمانی که ما در مورد سرنوشت میلیون ها نفر که امشب به دلیل جنگ یا آزار و شکنجه نمی‌توانند به خانه خود بازگردند، تامل میکنیم، زمانی است که باید از خود بپرسیم چه کاری می‌توانیم بکنیم. هنگامی که ما همراه هم برای پناهندگان می ایستیم، برای احترام و پذیرش تنوع ایستاده‌ایم."
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: