۰

بیانیه عربستان درباره قایق‌هایی که به ساحل سعودی نزدیک شدند

"نیروی دریایی این کشور، 3 قایق را روز جمعه (21 رمضان) که وارد آبهای منطقه‌ای این کشور شده بودند، رصد کرده است."
کد خبر: ۱۴۳۳۹۵
۱۳:۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، پس از گذشت دو روز از خبر تیراندازی گارد مرزی عربستان سعودی به سوی دو قایق ماهیگری بوشهر در مرز آبهای ایران و عربستان، شبکه العربیه به نقل از یک مقام مسئول سعودی که نامش را فاش نکرد، موضع ریاض را اعلام کرد.

 العربیه به نقل از یک مقام مسئول عربستان سعودی ادعا کرد که نیروی دریایی این کشور، 3 قایق را روز جمعه (21 رمضان) که وارد آبهای منطقه‌ای این کشور شده بودند، رصد کرده است.

 
 این مقام مسئول که هیچ نامی از وی نیامده، در ادامه ادعا کرده است: ساعت 20:28 جمعه شب گذشته، نیروی دریایی عربستان، متوجه حضور سه قایق که دارای پرچمهایی با دو رنگ قرمز و سفید شد که به سرعت در حال نزدیک شدن به سکوهای میدان نفتی «مرجان» بودند.

این منبع سعودی بدون اشاره به هویت سرنشینان این قایق‌ها افزود: نیروی دریایی عربستان فورا وارد عمل شد و به سوی این قایق‌های متجاوز تیراندازی کرد. یکی از قایق‌ها توقیف شد که پس از تفتیش، مشخص شد که حامل سلاح بوده و هدف آن، خرابکاری بوده است اما دو قایق دیگر گریختند.

 این در حالی است که صبح شنبه گذشته، رسانه‌های ایرانی اعلام کردند که دو قایق صیادی بوشهر در مرز آبهای ایران و عربستان با تیراندازی گشت دریایی سعودی مواجه شدند و در پی آن یکی از سرنشینان فوت شد و سرنشین دیگر قایق که پسر قربانی بوده توانست از مهلکه نجات یافته و همراه جسد صبح روز شنبه خود را به اسکله صیادی جفره بوشهر برساند.


منابع آگاه اعلام کردند گویا از قایق دیگری با دو سرنشین که همراه آنها بوده اطلاعی در دست نیست و براساس اظهارات اولیه احتمال توقیف آن توسط گارد دریایی عربستان وجود دارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با تایید کشته شدن صیاد بوشهرى توسط گارد مرزبانى عربستان گفت: در حال حاضر مشغول پیگیرى این اتفاق هستیم تا جزییات این موضوع روشن شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: