۰

رتبه یازده ایران در سفرهای گردشگری مسلمانان

گردشگری در چند سال اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است تا جایی که ایران در بین محبوب ترین مقاصد سفرهای گردشگری مسلمانان در بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۴۳۳۵۶
۱۰:۰۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، صنعت گردشگری یکی از درآمدزاترین خدمات ارائه شده از سوی کشورها به حساب می آید از همین رو با گذشت زمان و آشکار شدن مزیت های آن و توجه سایر کشورها به این حوزه شاهد گسترش این صنعت هستیم. درآمد حاصل از گردشگری پایدار و در عین حال بازگشت سرمایه در کوتاه ‌مدت امکان پذیر است. همچنین اشتغال‌ زایی در این صنعت بالا بوده و نیروی انسانی در دوره آموزشی کوتاهی به مهارت لازم دست می یابند. این صنعت نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی در داخل کشور به حساب می آید که همراه خود مزیت های اجتماعی،فرهنگی و سیاسی را به دنبال دارد.

 ایران با دارا بودن پتانسیل هایی نظیر رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی، رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی در جهان و به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی می تواند به جایگاه قابل توجهی در این زمینه دست یابد از این رو چند سالی است که توجه ویژه ای به پتانسیل نهفته در این صنعت شده است و بالطبع با برداشته شدن موانع تحریم ها این امکان برای کشورمان فراهم شده که بیش از پیش نسبت به توسعه صنعت گردشگری اهتمام داشته باشد.

 بنابراین گزارش، توجه به این حوزه موجب شده است در چند سال اخیر کشورمان به عنوان مقصدی مناسب برای گردشگران اروپایی درنظر گرفته شود؛ آمارها نیز نشاندهنده رشد این صنعت و حرکت رو به جلوی آن در شرایط پساتحریم هستند و در حال حاضر نیز بر اساس برآورد مجمع جهانی اقتصاد؛ ایران ارزان ترین مقصد گردشگری در جهان است و در بررسی دیگری نیز ایران در بین محبوب ترین مقاصد سفرهای گردشگری مسلمانان در بین ۱۳۰ کشور رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده است.
 

این گزارش می افزاید: تسنیم در این زمینه خبر داده است: "بر اساس شاخص مسافرت جهانی مسلمانان در سال 2017، که همه ساله به صورت مشترک توسط شرکت کرسنت ریتینگ و موسسه مسترکارد ارائه می شود، ایران در بین 130 کشور جهان در رتبه یازدهم محبوب ترین مقاصد گردشگری حلال جای گرفته است. مالزی برای سومین سال متوالی در رتبه نخست جای دارد. در این رتبه بندی شاخص های مختلف گردشگری اسلامی نظیر راحتی تعطیلات خانوادگی مسلمانان، ایمنی، خدمات، برابری، دسترسی به محصولات حلال، دسترسی به نمازخانه، امکان سفر بدون ویزا، گزینه های اقامتی برای گردشگران و همچنین برنامه های بازاریابی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته اند.

 کشورهای مالزی، امارات، اندونزی، ترکیه، عربستان، قطر، مراکش، بحرین، عمان و سنگاپور ده کشوری هستند که بالاتر از ایران به عنوان محبوب ترین مقاصد سفرهای گردشگری مسلمانان در این فهرست جای گرفته اند.در این رتبه بندی ایران نمره 66.8 از صد را به دست آورده است."

 
یادآور می شود: بازار گردشگری اسلامی در سال 2020 میلادی 156 میلیون مسافر و 220 میلیارد دلار درآمد را به خود اختصاص خواهد داد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: