۰

اعترافات بازداشت‌شدگان داعشی در ننگرهار

یک نماینده پارلمان افغانستان گفت: در اعترافات اعضای گروه تروریستی داعش که توسط نیروهای امنیت ملی در ننگرهار بازداشت شده‌اند اینکه برخی از مقامات ارشد حکومتی در پشت پرده از این گروه حمایت می‌کنند، افشا شده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۵۱
۱۵:۳۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
 به گزارش «شيعه نيوز»، «شکیبا هاشمی» نماینده قندهار در پارلمان افغانستان اعلام کرد برخی از مقامات افغان از پروژه داعش به ویژه در شرق این کشور سود می‌برند.

وی در ادامه تصریح کرد حامیان گروه تروریستی داعش در بالاترین مناصب دولتی در ریاست‌جمهوری و سنای افغانستان فعالیت می‌کنند.

هاشمی گفت: در اعترافات اعضای گروه تروریستی داعش که توسط نیروهای امنیت ملی در ننگرهار بازداشت شده‌اند اینکه برخی از مقامات ارشد حکومتی در پشت پرده از این گروه حمایت می‌کنند، افشا شده است.

«حضرتعلی» نماینده ننگرهار در پارلمان گفت: دولت نباید اجازه دهد که این افراد از داخل نظام با سرنوشت مردم افغانستان بازی کنند.

وی در ادامه افزود: برخی از مقامات حکومت افغانستان و نیروهای آمریکایی از گروه داعش در این کشور حمایت می‌کنند.

«ظاهر قدیر» نیز با اشاره به اینکه داعش در حال حاضر در ننگرهار توسط بالگردهای نظامی انتقال می‌یابد، گفت: ما باید مانع شویم، چهار یا و پنج نفر در حکومت با حمایت از گروه تروریستی داعش سرنوشت ملت افغانستان را به بازی گرفته‌اند.

وی قبل از این نیز «حنیف‌اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان و اشرف غنی را به حمایت از داعش متهم کرده بود.

این در حالی است که در گزارش‌های اخیر که از سوی برخی از رسانه‌های افغانستانی منتشر شده آمده است که نیروهای ویژه آمریکایی در شرق افغانستان تحت عنوان مبارزه با داعش از این گروه تروریستی در درگیری با طالبان حمایت میدانی می‌کنند.

قبل از این نیز برخی از نمایندگان افغان با انتقاد از اینکه چرا حکومت افغانستان دربارهگسترش هدفمند گروه تروریستی داعش و حمایت‌های میدانی از این گروه پاسخگو نیست بر لزوم تشکیل هیئت برای بررسی این موضوع تاکید کرده بودند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: