۰

شناسایی پزشکان نسخه پیچ میلیاردی

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: دنبال پزشکانی هستیم که سالانه بالای یک میلیارد تومان نسخه نوشته‌اند آنها را شناسایی کرده‌ایم و پرونده‌هایشان را به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده‌ایم.
کد خبر: ۱۴۳۲۲۰
۱۲:۰۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
 به گزارش «شيعه نيوز»، احمد میدری در رابطه با پزشکانی که نسخه‌های نجومی می‌نویسند، گفت: یکسری از گروه‌ها در حوزه پزشکی وجود دارد مانند بیماران خاص که هزینه داروهایشان بسیار بالاست و پزشکانی که برای این بیماران نسخه می‌نویسند ممکن است در سال میلیاردها تومان نسخه‌پیچی کنند.

وی ادامه داد: برخی از این پزشکان حتی در مراکز دولتی هم فعالیت می‌کنند و ممکن است یک پزشک در سال 30 میلیارد تومان هم نسخه نوشته باشد اما این به معنای تخلف نیست.

میدری گفت: وزارت رفاه به دنبال شناسایی پزشکانی است که نسخ میلیاردی داشته‌اند به همین دلیل پزشکانی که در سال بالای یک میلیارد تومان نسخه نوشتند را شناسایی کرده‌ایم و پرونده‌های آنها را به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده‌ایم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه، تصریح کرد: تعداد پزشکانی که بیش از یک میلیارد تومان در سال نسخه‌نویسی داشته‌اند حدود 200 پزشک هستند که برای بررسی بیشتر موارد نسخه‌نویسی آنها قرار است نظام پزشکی وارد عمل شود تا ببیند که این پرونده‌ها مشکل‌دار هستند یا خیر.

وی افزود: برای ما هم عجیب بوده که به طور مثال پزشکی 10 میلیارد تومان در سال نسخه نوشته است اما به هر حال در حین بررسی مشخص خواهد شد که مشکل از چه قرار است. آیا تخلفی بوده یا خیر؟

میدری گفت: این را هم نباید فراموش کرد که برخی از پزشکان برای بیماران خاص نسخه می‌نویسند و داروهای این بیماران بسیار گران‌قیمت است و در نتیجه نسخه‌هایشان هم گران می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه افزود: بنابراین بررسی نسخ 154 هزار بیمار خاص را آغاز کرده‌ایم تا وضعیت این پزشکان مشخص شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: