۱

یک قبیله جنگلی در مالزی به دین اسلام گروید

اعضای یکی از قبایل جنگلی در مالزی که در جنگل‌ها زندگی کرده و با شکار حیوانات امرار معاش می‌کردند، به دین اسلام گرویده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۲
۱۰:۲۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
 به گزارش «شيعه نيوز»، یک قبیله جنگل نشین در مالزی به دین اسلام گرویده است. اعضای این قبیله جنگل نشین در مالزی که جنگل‌های این کشور زندگی کرده و از طریق شکار حیوانات جنگلی امرار معاش می‌کردند،به دین رسمی این کشور درآیند.

اورنگ ریمبا، قبیله جنگل‌نشین در منطقه بتنگ هاری در استان جامبی واقع شده و تقریبا 3500 عضو این قبیله پس از تماس با یک سازمان عام المنفعه اسلامی تصمیم گرفتند به دین اسلام درآیند. به علاوه وزارت رفاه اجتماعی مالزی نیز در این امر مشارکت داشته است.

این جنگل‌نشینان اکنون با گرویدن به دین اسلام، قادر خواهند بود کارت شناسایی و هویت ملی دریافت کرده و از این پس می‌توانند از امکانات بهداشتی درمانی و تحصیلات برخوردار شوند. تصاویر ارسالی از مالزی نشان می‌دهد این جامعه کوچک مسلمان که پیش از این به صورت برهنه در جنگل‌ها برای شکار گشت می‌زدند، از این پس در یک کلبه چوبی گرد آمده، کودکان لباس و حجاب اسلامی به تن داشته و با اشتیاق به قرائت قرآن می‌پردازند.

به علاوه این قبیله جنگلی که پیش از این به صورت کوچ نشینی زندگی کرده‌اند، پس از اسلام آوردن در کلبه‌های چوبی سکونت خواهند کرد. آن‌ها همانند گذشته برهنه نخواهند بود و لباس‌های اهدایی توسط سازمان اسلامی را به تن می‌کنند.

یوسف محمد رئیس قبیله و یکی از اسلام‌ آورندگان جدید می‌گوید: به لطف خدا دولت حالا به ما توجه می‌کند. این زندگی در روستا بهتر است و وضعیت زندگی ما اکنون رو به بهبود است.

وی یکی از دلایل اسلام آوردن خود و 10 تن از اعضای خانواده‌اش را به دست آوردن هویت ملی و دسترسی به خدمات اجتماعی، تحصیلات و خدمات بهداشتی عنوان کرده است.

گفته می‌شود بیش از 70 میلیون نفر از مردم در اندونزی هنوز زندگی قبیله‌ای و جنگلی داشته که بیش از یک چهارم 255 میلیون جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.  این قبایل بومی هنوز به شیوه‌های قدیمی و دور از تمدن به شکار پرداخته و سبک زندگی آن‌ها کاملا به دور از زندگی عصر حاضر می‌باشد. آن‌ها سه بار در ماه برای شکار از منطقه‌ای به منطقه دیگر کوچ می‌کنند و سنت‌های قبیله‌ای آن‌ها همچنان به شکل دوران قدیم باقی مانده است.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
از چاله كفر به چاه سقيفه درافتادند