۰

مهاجران غیرقانونی خردسال از آمریکا اخراج نمی شوند

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد مهاجران غیرقانونی خردسال اخراج نخواهند شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۹۰
۰۹:۳۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
 به گزارش «شيعه نيوز»، وزارت امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که مهاجران غیرقانونی خردسال را به طور موقت از این کشور اخراج نخواهد کرد و این افراد طبق طرح مهاجرتی اوباما رئیس جمهوری پیشین می توانند به اقامت خود در آمریکا ادامه دهند.

اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا که از نظر ترامپ و دولت او حضور آن ها سبب خطرات امنیتی برای این کشور شده است یکی از برنامه های رئیس جمهوری ایالات متحده در جهت طرح مهاجرتی که مدعی شده بود به محض ورود به کاخ سفید آن را عملی خواهد کرد.

اما اجرای این وعده نیز همچون سایر وعده های انتخاباتی ترامپ به دلیل مقاومت ها و مخالفت های قانونی دستخوش تغییراتی شد و او در نخستین ماه تصدی خود اعلام کرد که بجای اخراج همه مهاجران غیر قانونی فعلا آنهایی را که بدلیل بزهکاری ها و قانون شکنی ها مجرم شناخته شده اند از این کشور اخراج خواهد کرد که آن هم همچنان معلق و بی سرانجام مانده است.

از طرفی بسیاری از این مهاجران غیر قانونی همراه با خانواده و فرزندان خردسال خود در آمریکا بسر می برند و در نتیجه شمول این قانون بر کودکان خردسالی که هنوز قادر به تحصیل مجوز قانونی برای اقامت دائم در این کشور نشده اند نیز به مشکل جنجال بر انگیزی تبدیل شده و اعتراض و انتقاد بسیاری از مراجع حقوقی و کنشگران اجتماعی آمریکا را بر انگیخته است.

اکنون به نظر می رسد که همین اعتراض ها و جنجال ها دولت ترامپ را به چرخش و عقب گرد اجباری وادار کرده و به همین دلیل است که وزارت امنیت ملی آمریکا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که فعلا کودکان خردسال غیر قانونی را از این کشور اخراج نخواهد کرد.
 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: