۰

واکنش ترکیه به بحران قطر و عملیات الرقه ترکیه و قطر

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره بحران قطر و عملیات آزادسازی رقه به رهبری آمریکا اظهار نظر کرد.
کد خبر: ۱۴۳۱۶۸
۱۶:۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد بحران قطر برای جهان اسلام بسیار مخرب است و همه کشورها باید برای حل آن تلاش کنند.

کالین طی نشست خبری روز چهارشنبه گفت ترکیه برای حل بحران قطر از طرزق دیپلماسی تلاش کرده و به ارسال محموله‌های غذایی به این کشور – درپی اعمال محاصره دریایی و زمینی از سوی کشورهای همسایه قطر – ادامه خواهد داد.

به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق» وی همچنین افزود: «مذاکرات با سران کشورهای مرتبط با قضیه در حال برنامه‌ریزی شدن است. احتمالا در روزهای آینده با (دونالد) ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) نیز دیداری ترتیب داده شود.»

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که عربستان نقش بسیار خاصی در بحران قطر ایفا کرده و می‌تواند آن را بعنوان «مهمترین بازیگر منطقه‌ای و یک برادر بزرگتر» حل کند.

کالین درباره اعزام نیروی نظامی به قطر نیز توضیح داد: «پایگاه نظامی ترکیه در قطر برای تامین امنیت منطقه تاسیس شده و به دنبال اقدام نظامی علیه هیچ کشوری در منطقه نیست.»ب

وی درخصوص عملیات آزادسازی «رقه» به رهبری آمریکا گفت: «نگرانی ما درباره رقه ادامه دارد. تلاش می‌کنیم حسن ظن داشته باشیم اما نمی‌توانیم درک کنیم که چرا آمریکا این مقدار با یک سازمان تروریستی (نیروهای اتحاد دموکراتیک سوریه) ارتباط دارد.»
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: