۰

علامت استاندارد حلال تصویب شد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تهیه و تصویب علامت استاندارد حلال در ایران، از برنامه ریزی برای توسعه آن به همه بخش ها به ویژه صنایع غذایی، گردشگری و منسوجات خبر داد .
کد خبر: ۱۴۳۱۶۵
۱۵:۵۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، نیره پیروزبخت امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه صنعت حلال بین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان گفت: ایران از نخستین کشورهایی است که فعالیت های آن بر مبنای فقه جعفری و بر پایه حلال انجام می شود و پس از انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .

به گفته این مقام مسئول، ایران عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی است و فعالیت های کشور در نهایت به تدوین استانداردهای ویژه به خصوص تدوین استاندارد حلال مواد غذایی منجر شده است.

پیروزبخت افزود: امروز فراتر از غذای حلال می اندیشیم و به دنبال توسعه آن به بخش های گردشگری، غذایی و منسوجات هستیم .

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم، سازمان ملی استاندارد موظف به تشکیل شورای سیاستگذاری حلال شد، افزود: بر این اساس، علامت استاندارد حلال طراحی و تصویب شد و آن را برای مباحث تجاری خود با سایر کشورها بهره خواهیم گرفت .

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: اکنون 18واحد کشتارگاهی و ذبح در کشور، علامت استاندارد حلال را دریافت کرده اند که امید است این علامت به سایر حوزه های نیز تسری یابد .

وی با اشاره به اینکه ارمنستان سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از ایران است، افزود: علاوه بر صنعت غذای حلال، گردشگری حلال نیز باید مد نظر دولت ارمنستان قرار گیرد .

براساس تفاهمنامه سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان، ، اطلاعات قانونی اداری و تجارب در زمینه مسائل اقتصادی و در خصوص محصولات غذایی و آشامیدنی ، برگزاری و بهره گیری از برنامه های آموزشی مشترک در خصوص آخرین روش­های بازرسی غذا و آشامیدنی حلال و اطلاعات در خصوص بازار محصولات غذایی و آشامیدنی مبادله می شود.

علاوه بر گسترش همکاری و ضوابط ارزیابی بازرسی و ممیزی حلال و  تشویق بخش خصوصی در هر دو کشور برای ایجاد پروژه های اقتصادی مشترک،  همکاری در خصوص حمایت از محصولات و شرکت­های غذایی و آشامیدنی داخلی ،  شرکت  در کارگاه ها ، سمینار ها و کنفرانس های مربوطه ،  ترویج  همکاری میان واحدهای تولیدی غذایی و آشامیدنی ،  ایجاد فرصت برای صدور نشان استانداردهای حلال ایران در ارمنستان نیز صورت می گیرد.انتظار می رود با آماده سازی روش اجرایی این تفاهم نامه در آینده ای نزدیک شاهد تحول ویژه ای در مبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور باشیم.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: