۰

ایجاد زندانی مخفی اماراتی برای شکنجه اتباع یمنی

برخی منابع از وجود زندانی مخفی در یمن خبر می‌دهند که در آن اتباع این کشور به وسیله نیروهای اماراتی پس از ربوده شدن، مورد شکنجه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۴۳۰۹۹
۰۸:۴۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، گروه‌های حقوق‌بشری محلی اعلام کردند که گروهی ویژه تحت کنترل امارات متحده عربی صدها مرد یمنی را ربوده و مورد شکنجه قرار داده‌اند. خبرنگاران و کارشناسان سازمان ملل این خبر را تائید می‌کنند.

همچنین دفتر روزنامه‌نگاری تحقیقی (TBIJ) وابسته به انگلیس هم به این چنین اقدامی اشاره کرده است مبنی بر اینکه این گروه با نام نیروهای ویژه چندین سال است که مردان یمنی که توانایی جسمی دارند را به زندان محرمانه‌ای در فرودگاه نظامی «ریان» واقع در جنوب شرقی یمن منتقل می‌کنند و مورد شکنجه قرار می‌دهند.

ایجاد زندانی مخفی اماراتی برای شکنجه اتباع یمنی
تصویری ماهواره‌ای از فرودگاه نظامی ریان

بنابر گزارش‌های به دست آمده، این افراد در کانتینرهای فلزی کشتی با دمای 50 درجه زندانی می‌شوند. گروه روزنامه‌نگاری تحقیقی در پرسش از فعالان حقوق‌بشر به محلی مانند زندان گوانتانامو و ابوغریب در پایگاه هوایی اشاره کرده بودند.

یکی از افراد در این مورد گفت که چطور مردانی که یونیفورم پوشیده بودند، خانه وی را محاصره کرده بودند تا پسرش را با خود ببرند و پس از اینکه او را ربودند، چندین هفته طول کشید تا شواهدی به دست آمد مبنی بر اینکه فرزندش را به فرودگاه نظامی ریان برده‌اند.

نهادهای حقوق بشری شمار افرادی که به این شیوه ربوده‌ شده‌اند را صدها تن تخمین زده‌اند و اگر چه برخی از آنها آزاد شده‌اند اما همچنان از سرنوشت عده زیادی از آنها خبری در دست نیست.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: