۰

شرایط و تعهدات بیمه حجاج ۹۶ اعلام شد

با توجه به انعقاد قرارداد گروهی بیمه درمان، عمر، حادثه، مسئولیت (بار) زائران تمتع سال ۱۳۹۶ با شرکت سهامی بیمه ایران، شرایط و تعهدات بیمه مذکور به کاروان ها و زائران اعلام شد.
کد خبر: ۱۴۳۰۸۲
۱۵:۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، با توجه به انعقاد قرارداد گروهی بیمه درمان، عمر، حادثه، مسئولیت (بار) زائران تمتع سال ۱۳۹۶ با شرکت سهامی بیمه ایران، شرایط و تعهدات بیمه مذکور به شرح ذیل جهت اطلاع مدیران محترم کاروان‌ها و زائران حج امسال اعلام می‌شود:

 1)  بیمه عمر، حوادث و درمان (سرمایه و تعهدات)

1-1) در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ 200,000,000ريال

1-2) در صورت فوت بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ 2.500,000,000 ريال

1-3) بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت 2.700,000,000 ريال است.

1-4) در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دایم و کامل پرداخت غرامت  مبلغ 2.500,000,000 ريال

1-5) در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دایم و جزیی پرداخت غرامت حداكثر تا سقف مبلغ 2.500,000,000 ريال

1-6) در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، پرداخت خسارت تا سقف 200,000,000 ريال

1-7) هزینه مراجعت زائر بیمار یا مصدوم از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارایه رسید معتبر از محل بند 1‏-6

1-8)  هزینه مراجعت زائر فوت شده از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارایه رسید معتبر از محل بند 1‏-1

1-9) مدت پوشش هر یک از بیمه شدگان (زائران، عوامل ستادی، عوامل اجرایی، روحانیون و کادر پزشکی )  48 ساعت قبل از اعزام تا 72 ساعت پس از مراجعت خواهد بود. در صورتی که زائر در عربستان بیمار یا مصدوم گشته و بر اثر آن به ایران مراجعه و به مراکز درمانی مراجعه نماید تا 2 هفته پس از بازگشت تحت پوشش خواهد بود.

1-10) پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف 20.000.000 ريال امکان پذیر است.

1-11) پرداخت هزینه های درمانی بیمار یا مصدومی که به دلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرارگرفته و با نظر پزشک معالج خویش ترخیص شده است لیکن به منظور ادامه درمان حداکثر تا مدت 90 روز از زمان وقوع بیماری یا حادثه قادر به انجام هزینه و یا بستری در مراکز درمانی خواهد بود و پس از آن پوشش بیمه ای نامبرده امکان پذیر نخواهد بود.

1-12)  پرداخت هزينه انتقال بيماران حادثه ديده از ناحيه شكستگی ستون فقرات،‌ لگن و فمور در هنگام عمليات حج، پس از ترخيص از بيمارستان جهت انتقال به مكه، مدينه یا جده  حداكثر تا سقف 400 ريال سعودی.

1-13) بیمه گر متعهد شده نسبت به تهیه اقلام تدارکاتی، تبلیغاتی و فرهنگی زائران حج تمتع مانند جاکفشی، جای گذرنامه، بروشورهای تبلیغاتی، پوستر اقدام کند.

1-14) هزینه های مربوط به حمل و نقل بیماران در عربستان از کاروان تا بیمارستان ها ( برای بيمارانی كه نياز به بستری شدن دارند) یا تهیه داروهای مصرفی زائران با دستور پزشکان مرکز پزشکی حج كه در ليست داروهای مركز پزشكی نیست تا سقف 200 ريال سعودی از طریق بیمه گر قابل پرداخت است. (مشروط بر تأیيد مركز پزشكی حج )

تبصره: مدیران محترم کاروان‌ها باید با ارایه مشخصات زائر اعم از نام و نام خانوادگی، شماره کاروان نسبت به پرداخت هزینه مذکور (بند 1‏-12) و (بند 1‏-14) اقدام و نهایتاً از طریق امور مالی دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا ستادهای مکه و مدینه با ارایه مدارک مثبته نسبت به تسویه حساب اقدام خواهند کرد.

1-15) شرکت بیمه ایران متعهد شده نسبت به استقرار آمبولانس در ایستگاه های پروازی پرترافیک به صورت دائمی و در ایستگاه های دارای ترافیک پایین به صورت آنکال با تجهیزات مناسب در زمان رفت و برگشت زائران جهت ارایه خدمات درمانی و انتقال بیماران به بیمارستان های کشور تا پایان عملیات تمتع اقدام کنند.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: