۰

حملۀ آمریکا به رقه و موصل با فسفر سفید

سازمان دیده بان حقوق بشر فاش کرد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، در حملات خود در عراق و سوریه از فسفر سفید استفاده کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۰۷۶
۱۴:۳۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: استفاده از فسفر سفید در حملات توپخانه ای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا... موجب مطرح شدن سئوالات بسیار مهمی دربارۀ موضوع ایمنی غیرنظامیان شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر یادآوری کرد که این گونه مهماتِ ممنوعه، به عنوان سلاحی سوزاننده و غیرقابل کنترل، به هیچ وجه نباید در حمله به افراد یا اماکنی استفاده شود که در آن، افراد غیرنظامی ساکن هستند، حتی اگر استفاده از این سلاح، در حمله ای زمینی صورت گیرد.

"استیو گاس" رئیس واحد اسلحه در سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: مهم نیست که به چه صورتی از فسفر سفید استفاده شده است، بلکه مهم آن است که استفاده از آن، خطری وحشتناک و طولانی مدت در شهرهای مسکونی مانند رقه و موصل یا هر منطقۀ پرجمعیت دیگر ایجاد می کند.

وی سپس بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از سوی ائتلاف آمریکا برای کاهش تلفات غیرنظامیان در حملات این ائتلاف به عراق و سوریه تاکید کرد.

گاس تاکید کرد که نیروهای آمریکایی، در موصل و رقه از فسفر سفید استفاده کردند و مشخص نیست علت استفادۀ آن ها از این سلاح چه بوده است.

پیش از این یکی از ساکنان رقه که در بیروت به سر می برد، به روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که یکی از کافی نت ها در شهر رقه، اخیراً با فسفر سفید مورد حمله قرار گرفت که در این حمله، دستکم 20 تن کشته شدند.


منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: