۰

فریادهای زن جوان ایزدی در قفس آتشین داعش + تصاویر

یکی از زنان ایزدی عراق با هدف رساندن فریاد زنان ایزدی به جهانیان و رنج و مشقت‌هایی که تروریست‌های داعش بر آنان رو داشته‌اند صحنه ای هولناک از جنایات این گروه تکفیری را شبیه سازی کرد.
کد خبر: ۱۴۳۰۵۷
۱۱:۵۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، یک زن ایزدی در غرب استان دهوک عراق صحنه سوزانده شدن ۱۹ دختر ایزدی به دست عناصر تروریستی داعش را بازسازی کرد.

گروه تکفیری داعش در ژوئن سال ۲۰۱۶ در اقدامی وحشیانه و هولناک ۱۹ دختر از اقلیت ایزدی عراق را زنده زنده در شهر موصل واقع در شمال عراق سوزاندند.

این گروه تروریستی با قرار دادن قفس های آهنی در یکی از میدان های شهر موصل، ۱۹ دختر کرد و از اقلیت ایزدی را در آن قرار داد و سپس قفس را آتش زد که در نتیجه آن، همه این افراد سوخته شدند.

اعدام دختران ایزدی درپی آن صورت گرفت که این افراد از درخواست تروریست‌های داعش مبنی بر این که برده جنسی نیروهای این گروه تروریستی شوند، سرباز زده بودند.

«نادیا بشار» از زنان ایزدی عراق با هدف رساندن فریاد زنان ایزدی به جهانیان و رنج و مشقت‌هایی که تروریست‌های داعش بر آنان رو داشته‌اند این صحنه هولناک را شبیه سازی کرد.

در بازسازی این صحنه برادر نادیا و دو تن از دوستانش در نقش تروریست‌های داعش ظاهر شده و پس از قرار دادن وی درون قفس؛ آتش روشن کرده و نادیا در حالی که درون قفس آتشین قرار گرفته بود فریاد می‌کشید.

گروه تروریستی داعش در سوم اگوست ۲۰۱۴ (۱۲ مرداد ۹۴) به شهرستان سنجار واقع در ۱۲۴ کیلومتری غرب موصل، که اهالی بیشتر آن را ایزدی‌ها تشکیل می‌دهند، حمله کرد که این امر منجر به فرار هزار تن از ساکنان این منطقه به کوه‌های سنجار شد.

داعش پس از این حمله جنایت‌های بسیار هولناکی علیه ایزدی‌ها انجام داد که در رأس آنها می‌توان به کشتار وحشیانه، ربایش و به برده گرفتن زنان ایزدی اشاره کرد.

سوزاندن در قفس یکی از ابتکارات غیر انسانی داعش و اعدام این گروهک تروریستی است، به گونه‌ای که «معاذ الکساسه» خلبان اردنی از سوی این گروه تروریستی به همین روش اعدام شد.

سرانجام سنجار و دیگر مناطق ایزدی‌نشین در غرب استان در عملیات نیروهای ارتش و الحشد الشعبی از دست عناصر تکفیری داعش آزاد شدند و «تحسین سعید بک» رهبر ایزدی‌ها با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از سوی خود و شورای روحانیت ایزدی، از نیروهای بسیج مردمی که مجد و عزت را به عراق بازگردانده‌اند، کمال امتنان و تشکر را دارم.

وی از فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی در ارتباط با مبارزه با تروریسم هم تجلیل کرد و ادامه داد: در جریان نسل‌کشی ایزدی‌ها توسط داعش، موضع برادرانه شیعیان و فتوای تاریخی آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی (دام‌ظله) در حرام دانستن (ریختن) خون ایزدی‌ها، هرگز از یاد ما نخواهد رفت.

آیین ایزدی با نیم میلیون پیرو عمدتا در منطقه سنجار در غرب استان نینوا رواج دارد. باورمندان به این آیین، بیشترین ضربه را از یورش داعش به عراق دیده‌اند، به طوری که هزاران نفر از آنها کشته، آواره و یا اسیر داعش شده‌اند و هم‌اکنون نیز حدود ۳۰۰۰ زن که بیشتر آنها ایزدی هستند، در اسارت داعش به سر می‌برند. ایزدی‌ها در آیین خود که امتزاجی از اسلام و دین زردشتی است، نگاه احترام‌آمیزی به مردم و سرزمین ایران دارند.

فریادهای زن جوان ایزدی در قفس آتشین داعش + تصاویر

فریادهای زن جوان ایزدی در قفس آتشین داعش + تصاویر

فریادهای زن جوان ایزدی در قفس آتشین داعش + تصاویر

فریادهای زن جوان ایزدی در قفس آتشین داعش + تصاویر

فریادهای زن جوان ایزدی در قفس آتشین داعش + تصاویر
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: