۰

مردم فیلیپین به عنوان سپر انسانی برای داعش

مقامات فیلیپین اعلام کردند عناصر گروه تروریستی داعش در شهر ماراوی در جنوب این کشور، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و برده استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۳۰۴۲
۱۰:۳۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: تروریست‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در جنوب فیلیپین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و برده استفاده می‌کنند.

درگیری میان نیروهای ارتش و تروریست‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در شهر ماراوی در جنوب فیلیپین ادامه دارد. مقامات فیلیپین اعلام کردند تروریست‌ها از غیرنظامیان و ساکنان محلی به عنوان برده و سپر انسانی استفاده می‌کنند.
 
پنج پلیس مسلمان و پنج کارگر کاتولیک ماراوی که در این شهر بدست تروریست‌ها زندانی شده بودند، توانستند فرار کنند و خود را به نیروهای ارتش برسانند.

یکی از این افراد می‌گوید ما یکی از تروریست‌ها را دیدیم که گلوله‌ای به سرش خورده و روی زمین افتاده بود. در آن زمان ما فرار کردیم. آنها به ما تیراندازی کردند که بر اثر آن تعدادی زخمی شدند.

از سه هفته پیش شهر ماراوی فیلیپین به صحنه درگیری های شدید تبدیل شده است. از یک سو هزاران سرباز فیلیپینی تلاش می‌کنند کنترل ماراوی را به عنوان بزرگترین شهر مسلمان‌نشین این کشور به دست بگیرند و در مقابل آنها، حدود 400 فرد مسلح وابسته به داعش قرار دارند که از حدود هزار غیرنظامی به عنوان برده و سپر انسانی استفاده می‌کنند.

از زمان آغاز درگیری در بیست و سوم ماه مه دست کم 36 نیروی پلیس و سرباز و همچنین بیش از 20 غیرنظامی کشته شده‌اند.


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: