۱

تدابیر امنیتی دائمی برای کل کشور پس ازحادثه تروریستی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پس از حادثه مجلس، تدابیر امنیتی مستمر و دائمی در قالب بازرسی های عمیق و نامحسوس علاوه بر حفاظت های مرسوم برای تمام مراکز حیاتی، حساس و مهم بکارگرفته شده است.
کد خبر: ۱۴۳۰۳۰
۱۶:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
تدابیر امنیتی دائمی برای کل کشور پس ازحادثه تروریستیبه گزارش «شيعه نيوز»، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تروریست های مهاجم قطعا سه نفر بوده اند، در رابطه با برخی خبرها درباره مبهم بودن وضعیت نفر چهارم اظهار داشت: اینکه اساساً نفر چهارمی بوده است یا نه و اینکه چه کسی در یکی از اتاق های محل حادثه فیلم گرفته و پخش کرده، بررسی‌ها از سوی مسئولان امنیتی در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به برخی جزئیات حادثه، به توضیح نحوه ناکامی تروریست ها از ورود به صحن مجلس اشاره کرد و گفت: عنایت خداوند باعث شد که آقای یوسفی پاسدار مجروح در گیت اول با وجود آنکه گلوله به پهلویش خورده بود، خودش را به سختی به درب آهنی راهروی منتهی به صحن برساند و درب را ببندد و پشت درب بایستد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با اقدام این پاسدار عزیز، تروریست ها اقدام به تیراندازی به درب کردند که باعث شد کتف او هم گلوله بخورد، اما همچنان پشت در ایستاد و در نتیجه، تروریست ها راهی طبقات ساختمان دفاتر نمایندگان شدند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد، هر کدام از این سه نفر با در اختیار داشتن خشاب های زوجی، حدود ۴۸۰ گلوله و ۴ نارنجک به همراه جلیقه انفجاری داشته‌اند که اگر مقاومت پاسداران نبود و این افراد با این تجهیزات، وارد صحن مجلس می‌شدند، یک فاجعه به بار می‌آمد.

وی افزود: این افراد حتی در زیر پیکرهای مطهر شهدا نارنجک‌های ضامن کشیده را به عنوان تله کار گذاشته بودند تا پس از جابجا کردن هر شهید، نارنجک منفجر شده و پاسداران و نیروهای امدادی به شهادت برسند، اما هوشیاری و توجیه بودن نیروهای چک و خنثی باعث شد این خطر هم برطرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه چون همه ما در کشورمان غرق در امنیت بوده ایم تروریست ها از یک رخنه به امنیت ما نفوذ کردند، تاکید کرد: پس از این حادثه، تدابیر امنیتی مستمر و دائمی در قالب بازرسی های عمیق و نامحسوس علاوه بر حفاظت های مرسوم در رابطه با تمام مراکز حیاتی، حساس و مهم در تهران و در سطح کشور انجام شده و در حال انجام خواهد بود.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
خوب ببین چه قدرخون سرد بودن که اینهمه وقت داشتن عیب نداره حالا گوشت بدین به اونایعنی بفرستین می گن گرگ برادرشغاله ولی انگار هنوز بایدبعضی پرورش شغال داشته باشن شاید جایی بدرد بخوره بابا گرگ بده ولی شغال یاشقال فرق داره باهم