۰

استفاده مجدد عربستان از بمب‌های خوشه‌ای

جنگنده‌های سعودی با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای یک منطقه در استان «تعز» را هدف قرار دادند و یک مسجد باستانی را در الحدیده تخریب کردند.
کد خبر: ۱۴۳۰۰۰
۱۲:۵۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در حالی که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال نبرد با شبه‌نظامیان وابسته به عربستان در داخل خاک کشورشان و هدف‌گیری عمق خاک سعودی هستند، جنگنده‌های سعودی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف این کشورند.

تعز: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های کاتیوشا، مواضع نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و تحت حمایت عربستان را در منطقه ساحلی «کهبوب» در استان تعز هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات بازپس‌گیری مواضع خود در شهرستان «الصلو» در تعز، ده‌ها نفر از نیروهای هادی را کشتند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی اعلام کرد جنگنده‌های سعودی امروز، در سه نوبت منطقه «العمری» در شهرستان «ذباب» واقع در تعز را بمباران کردند.

جنگنده‌های سعودی در ادامه حملات خود در ماه مبارک رمضان به تعز، بر روی روستای «یختل» در شهرستان «المخا»، بمب‌های خوشه‌ای انداختند. هنوز اطلاعاتی درباره شمار قربانیان احتمالی این حمله خبری در دست نیست.

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در سال 2008 و امضای پیمانی با همین موضوع توسط 116 کشور ممنوع شد، اما عربستان، همپیمانانش و آمریکا هیچ یک این کنوانسیون را امضا نکردند.

دیده‌بان حقوق بشر بارها به این مسئله اعتراض و اعلام کرده است که عربستان سعودی، دیگر کشورهای عضو ائتلافش و البته تامین‌کننده مهمات خوشه‌ای یعنی آمریکا، معیار جهانی مبنی بر ممنوعیت استفاده از بمبهای خوشه‌ای را که تهدیدی بلندمدت برای غیرنظامیان است زیر پا گذاشته و نادیده گرفته‌اند.

الحدیده: پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن امروز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: جنگنده‌های سعودی شب گذشته، در شهرستان «الخوخه» در استان «الحدیده»، مسجد باستانی و تاریخی «الجوزی» را هدف قرار دادند و آن را کاملا تخریب کردند. این جنگند‌ها همچنین با هدف قرار دادن یک منزل مسکونی در منطقه «موشج» در الخوخه، موجی زخمی شدن 8 زن و کودک شدند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: