۰

۵۰۰ خانه مجردی در اطراف مجلس

دبیر شورایاری منطقه ۱۲ گفت: ۵۰۰ خانه مجردی در اطراف مجلس وجود دارد که همین موضوع باعث کاهش امنیت شده است.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۱
۱۰:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، میکائیل سعید در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره منطقه 12 اظهار داشت: ترافیک آسیب‌های اجتماعی و بافت فرسوده از معضلات این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های پایتخت در منطقه 12 تأمین می‌شود، گفت: صدها ساختمان مانند پلاسکو در این منطقه وجود دارد که باید اقدامات لازم در خصوص ایمن‌سازی آنها انجام شود. در حادثه ساختمان پلاسکو هیچ یک از مسئولان مسئولیت آن را نپذیرفتند.

سعید گفت: یکی دیگر از معضلات منطقه 12 تهران وجود موتورسیکلت‌هاست که در این منطقه متفاوت است. حدود 200 هزار موتورسیکلت در منطقه 12 تردد دارد که 800 هزار سفر در این منطقه در طول روز دارند که آلودگی صوتی و هوا را در این منطقه پدید می‌آورند و اکثر این موتورسیکلت‌ها فرسوده هستند.

دبیر شورایاری منطقه 12 ادامه داد: فقط در سال 95 در خیابان امیرکبیر 22 نفر راکب موتورسیکلت جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: تاکسیرانی و اتوبوسرانی دارای سازمان و یا اتحادیه‌ای هستند که می‌توان با آنها مذاکرات لازم را داشت، اما موتورسیکلت‌ها سازمان خاصی را برای پاسخگویی ندارند.

سعید افزود: یک چهارم اتوبوسرانی در منطقه 12 و پایانه‌های داخل منطقه باید به حاشیه بروند.

دبیر شورایاری منطقه 12 افزود: از دیگر معضلات این منطقه قهوه‌خانه‌ها است که صدها موتورسیکلت در ورودی آنها پارک می کنند و امسال 5 کشته نسبت به سال گذشته که 15 نفر در قهوه‌خانه‌ها جان خود را از دست دادند، بیشتر داشتیم.

وی ادامه داد: 500 خانه مجردی در اطراف مجلس است که همین موضوع موجب از بین رفتن امنیت می‌شود.

سعید با اشاره به اینکه جنوب شرق منطقه 12 را افغانستانی‌ها گرفته‌اند، گفت: در منطقه 12 مواد مخدر ارزان‌تر از شیر است و سرقت‌های شبانه بسیار شده است.

دبیر شورایاری منطقه 12 بیان داشت: در منطقه 12 جان و مال مردم به علت فرسوده بودن بافت در خطر است و اگر زلزله‌ای در تهران رخ دهد، بیشترین کشته را این منطقه خواهد داشت.

وی افزود: 220 واحد تعاونی مسکن به وسعت 6 هکتار خریداری و ساخته است که هیچ نهالی در آن نکاشته‌اند و در حال حاضر 90 خانوار بدون گاز در حال زندگی در این واحدها هستند.

سعید افزود: در اکثر محلات ازجمله بهارستان آتش‌سوزی‌های زیادی رخ داده است و علت آن نیز شعله‌های مزاحمی است که در این محلات ازجمله فردوسی،‌دروازه شمیران و یا لاستیک‌فروشان بوده است.

دبیر شورایاری منطقه 12 خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در این منطقه هر روز معتادها را جمع‌آوری می‌کند ولی سه ماه بعد از معتادها بازمی‌گردند. در صورتی‌که باید قاچاق‌فروش‌ها را بگیرند و دستگیر کنند و این دست‌های پشت پرده قطع شود.

وی گفت: با توجه به اینکه اینهمه معتاد گرفته‌اند اما در محلات منطقه 12 مصرف مواد مخدر کاملاً قابل مشاهده است.

سعید یادآور شد: در منطقه 12، 5 هزار شغل بدون پروانه کار می‌کند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: