۱

کویت هدف جدید رسانه‌های سعودی

عربستان سعودی پس از دوحه، اکنون نوک حملات رسانه‌ای خود را به سوی کویت نشانه گرفته است.
کد خبر: ۱۴۲۹۵۱
۱۶:۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، فعالان شبکه‌های اجتماعی و اصحاب رسانه در عربستان سعودی، حملات آتشین برنامه‌ریزی شده‌ای را این بار علیه کویت کلید زده‌اند و گویا دلیل آن، تلاش‌های اخیر امیر کویت برای میانجیگری میان ریاض و ابوظبی با دوحه است.

«عباس الزین» در گزارشی که از شبکه «نبأ» پخش شد، گفت: با وجود تلاش‌های «صباح الاحمد الصباح» امیر کویت برای حل بحران ایجاد شده در کشورهای حاشیه خلیج فارس، دولت و ملت کویت نتوانستند از تیررس حملات رسانه‌ای سعودی‌ها در امان باشند. به همین دلیل بعید نیست که عربستان بحران‌های جدیدی را با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس به وجود آورد. با کشورهایی که نمی‌توانند مطیع تام ریاض باشند.

«ترکی الحمد» که به نوعی نویسنده رسمی دستگاه حاکم در عربستان است و به اعتقادی بسیاری سکوت یا عدم سکوتش به دستور مقامات سعودی ربط دارد در یکی از پستهایش در توییتر با اعلام همسویی مواضع کویت و قطر می‌نویسد: کویت سرپوش بدی برای قطر است.

«خالد بن منصور بن جلوی آل سعود» نیز که از اعضای خاندان سلطنتی در عربستان است، از کویت می‌خواهد که موضع خود در قبال حملات سعودی اماراتی علیه قطر را به طور شفاف اعلام کند.

سپس نوعی حمله هماهنگ میان این افراد با «خالد المطرفی« رئیس دفتر سابق شبکه العربیة علیه کویت آغاز می‌شود. وی همزمان با حضور امیر کویت در جده برای میانجیگری میان ریاض و دوحه، این سخن مارتین لوتر کینگ را به اشتراک می‌گذارد. «بدترین مکان در جهنم برای آنانی است که در زمان شعله ور شدن نبردهای بزرگ اخلاقی موضع بیطرفانه اتخاذ می کنند» و در آن صریحا به موضع اخیر کویت اشاره می‌کند.

وی سپس این نقل قول را به تهدید تغییر می‌دهد و بخشی از یک ویدئو از صدام رئیس‌جمهور معدوم عراق را با درخواست رحمت برای او، به اشتراک می‌گذارد. سخن گفتن از صدام در کویت به نوعی ممنوع است، زیرا این کشور را در سال 1991 به اشغال خود درآورد و آن را ویران کرد.

پیامها و اشاره‌های سیاسی مربوط به این مسئله در خبری که در پایگاه روزنامه الکترونیکی ایلاف وابسته به دیوان پادشاهی قرار گرفته، واضح‌تر است. این خبر مربوط به فهرستی 59 نفره از اشخاصی است که مقامات سعودی و اماراتی آنها را به اتهام ارتباط با تروریسم، تحریم کرده‌اند. در کنار این خبر تصویری از امیر کویت درج شده است.

گزارشگر نبأ در ادامه می‌گوید: سیاست کویت در مقایسه با سیاست عربستان بازتر است و چند سالی است به جای عمان به ایفای نقش میانجی در حل اختلافات داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس می پردازد. هر چه اختلافها میان کویت و ریاض به دلیل خروج کویت از زیر عبای عربستان در بسیاری از مسائل منطقه‌ای تجدید می شود، در روابط خارجی این کشور توازن بیشتری دیده می‌شود و رابطه کنونی آن با ایران و قطر، بهترین دلیل این مدعاست.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عمار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
تمام قرائن نشان می دهد که آل سعود از طرف اربابان آمریکایی و صهیونیستی خود مأمو ر شده به نوعی تمامی کشور های اسلامی را دچار بحران کرده و جهان اسلام را به نفع رژیم صهیونیستی با بحران مواجه کند و به نظر می آید به نوبت به سراغ همه کشور های کوچک عربی و مسلمان خواهد رفت و تلاش خواهد کرد همه آنها را با سیاست آمریکا و صهیونیست پسند خود همراه کند و به آنها اجازه ندهد کمترین تضادی با رژیم صهیونیستی داشته باشند