۰

نگرانی مصر از شکایت عربستان در ماجرای تیران و صنافیر

دولت مصر به پارلمان این کشور گفته است که اگر جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی واگذار نشود با شکایت این کشور در دادگاههای بین‌المللی شکایت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۴
۰۹:۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، دولت مصر در گزارشی به پارلمان این کشور درباره توافق مرز دریایی با عربستان، گفته است که اگر سعودی‌ها بخواهند در مسأله جزایر تیران و صنافیر از مصر شکایت کنند، این مصر است که در دادگاه شکست خواهد خورد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، نمایندگان پارلمان مصر از دولت پرسیده‌اند که آیا کوتاه آمدن در قبال جزایر «تیران» و «صنافیر» فتح بابی برای سودان نیست که این کشور هم ادعای خود برای تصاحب منطقه «حلایب» و «سلاتین» را مطرح کند؟

دولت مصر نیز در گزارش خود به پارلمان بار دیگر تأکید کرده است که تیران و صنافیر برای عربستان است و واگذاری این جزایر، به معنای چشم پوشی از خاک مصر نیست.

دولت همچنین توضیح داده است که اگر پارلمان با توافق تعیین مرز دریایی با عربستان موافقت نکند؛ بعید نیست که عربستان برای تعیین مرزها در دادگاههای بین‌المللی اقامه دعوی کند و در این صورت، مطمئنا مصر بازنده دادرسی خواهد بود.

در دی ماه سال گذشته دادگاه عالی اداری مصر حکم نهایی خود را درباره لغو توافق‌نامه ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان و واگذاری جزایر تیران و صنافیر صادر کرد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: