۰

ورود نظامیان کردستان سوریه به پایتخت داعش

نیروهای سوریه دموکراتیک ائتلافی از نیروهای نظامی کُرد با مشارکت تعدادی نیروی عرب، آشوری، ارمنی و ترکمانی است که پس از تسلط داعش بر بخش‌هایی از سوریه تاسیس شد
کد خبر: ۱۴۲۸۶۸
۱۶:۰۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، "نیروهای سوریه دموکراتیک" اعلام کردند که از چند جهت وارد شهر "رقه" پایتخت داعش (دولت خلافت اسلامی مشهود به داعش) شده‌اند. این نخستین بار است که نیروهای ضد داعش توانستند وارد شهر رقه شوند.

نیروهای نظامی کروه "سوریه دموکراتیک" متشکل از اکثریت کردها و عرب های سوریه است اما کردها اکثریت این نیروهای را تشکیل می دهند.

این گروه اعلام کرد که جمعه 19 خردادماه منطقه "المشلب" در مرز شرقی و "الصباهیه" در مرز غربی الرقه را از کنترل داعش خارج کرده  و آنها را تحت سیطره خود در آورده است.

بر اساس اعلام این نیروها، آنها اکنون در منطقه سومی به نام "الرومانیه" در حال پیشروی هستند.

قبل از این هم نیروهای ارتش دولت سوریه وارد استان رقه شده بودند.

علی رغم پیشروی نیروهای کُرد و ارتش دولت سوریه در سرزمین‌های تحت کنترل داعش همچنان داعش بخش وسیعی از خاک سوریه را تحت کنترل خود دارد.

نیروهای سوریه دموکراتیک ائتلافی از نیروهای نظامی کُرد با مشارکت تعدادی نیروی عرب، آشوری، ارمنی و ترکمانی است که پس از تسلط داعش بر بخش‌هایی از سوریه تاسیس شد و بزرگ‌ترین ائتلاف نظامی مورد حمایت آمریکا در سوریه است. آمریکا برای مبارزه این نیروها با داعش سلاح، مهمات و سایر امکانات را در اختیار این ائتلاف قرار می‌دهد.

نیروهای سوریه دموکراتیک شامل 3 الی 4 هزار نظامی است. این نیروها از چند ماه پیش با حمایت آمریکا رقه را در محاصره قرار داده بود و سه‌شنبه گذشته حمله‌ای از چند جهت علیه این شهر آغاز کردند.

شهر رقه تحت کنترل مخالفان دولت سوریه بود اما در سال 2014 پس از جنگ میان ارتش آزاد (وابسته به مخالفان) و داعش تحت کنترل داعش در آمد.

رقه پایتخت داعش و محل استقرار ابوبکر بغدادی رهبر داعش و مرکز استقرار فرماندهان نظامی آن است. بسیاری از حملات داعش علیه کشورهای دیگر از رقه هدایت می‌شد.
منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: