۰

اعلام آمادگی قطر برای رفع نگرانی سایر کشورهای عربی

وزیر خارجه کویت روز یکشنبه با بیان اینکه کشورش تلاش‌ها برای رفع اختلافات بین برخی کشورهای عربی با قطر را ادامه خواهد داد گفت که قطر آماده شنیدن نگرانی‌های سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۳
۱۵:۴۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»،  وزیر خارجه کویت روز یکشنبه با بیان اینکه کشورش تلاش‌ها برای رفع اختلافات بین برخی کشورهای عربی با قطر را ادامه خواهد داد گفت که قطر آماده شنیدن نگرانی‌های سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

«شیخ صباح خالد الصباح» در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی کویت آن را پوشش داده گفت: «کویت آمادگی برادران در قطر برای درک  نگرانی‌های برادرانش (در کشورهای حاشیه خلیج فارس) و همچنین توجه به تلاش‌های شرافتمندانه برای ارتقاء امنیت و ثبات را اعلام می‌کند.»

وی اضافه کرد: «کشور کویت برای حل این اختلاف‌ها و یافتن راه حلی برای رفع ریشه‌های این مناقشه از تلاش دست نخواهد کشید.»

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی قطر را به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده‌اند. دوحه این اتهامات را رد کرده است. همسایگان عرب قطر، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی قطر بسته‌اند.

«صباح احمد جابر الصباح»، امیر کویت چند روز پیش به منظور میانجیگری در بحران دیپلماتیک بین قطر، عربستان و شماری دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس به دوحه سفر و با مقام‌های این کشور دیدار کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: