۰

حمایت انجمن خیریه قطری ازالقاعده

روزنامه سعودی الوطن در ادامه حمله رسانه ای خود علیه دولت قطر نوشت: معاون اسامه بن لادن درکنگره آمریکا شهادت داد که انجمن خیریه قطر یکی از مهم ترین منابع مالی القاعده به شمار می آید.
کد خبر: ۱۴۲۸۵۹
۱۵:۰۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، روزنامه سعودی الوطن در ادامه حمله رسانه ای خود علیه دولت قطر نوشت : جمال الفضل معاون اسامه بن لادن رهبرسابق تشکیلات القاعده روزگذشته درکنگره آمریکا شهادت داد که انجمن خیریه قطر یکی از مهم ترین منابع مالی القاعده به شمار می آید.

تارنمای روزنامه سعودی الوطن، نام انجمن خیریه قطر در فهرست سازمان های تروریستی گنجانده شده است.

الوطن در ادامه مدعی شد که بن لادن درسال 1993 از انجمن مزبور کمک مالی دریافت کرد و این انجمن نیم میلیارد دلار به گروه های تروریستی در یمن کمک کرده است و مبالغی از حساب های بانکی انجمن به حساب های انجمن های مرتبط با القاعده واریز شده است و انجمن با عنوان کمک رسانی به رهبران اخوان المسلمین کمک های مالی اعطا کرده است.

براساس این گزارش، جمال الفضل درسال 1988 به گروه تندرو القاعده پیوست و پس از ادای سوگند وفاداری به بن لادن به عنوان معاون نظامی وی برگزیده شد اما به دنبال آن به دلیل برخی از اختلافات با بن لادن از القاعده جدا شد و با دولت آمریکا جهت برملا کردن اطلاعات مربوط به القاعده به همکاری پرداخت.

جمال الفضل در بازجویی های به عمل آمده تاکید کرد که بن لادن شخصا دریافت کمک مالی از انجمن خیریه قطر درسال 1993 را به اطلاع وی رساند زیرا او در آن زمان یکی از رهبران تشکیلات افراطی القاعده به شمار می رفت.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: