۰

ویژه‌برنامه احیای شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی اعلام شد

در آستانه فرارسیدن ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع)، ویژه برنامه های مراسم احیای شب های قدر توسط معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تشریح شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۵۴
۱۴:۴۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در آستانه فرارسیدن ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع)، ویژه برنامه های مراسم احیای شب های قدر توسط معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تشریح شد.

«ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪﺟﻼل حسینی» با بیان این مطلب اظهار کرد: آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﻪ دلیل ﺣﻀﻮر ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ زاﺋﺮان و اهمیت و ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻌﺮﻓﺖ اﻓﺰاﯾﯽ و ﺑﺼﯿﺮت ﺑﺨﺸﯽ اینشب ها، ﺗﻮﺟﻪ وﯾﮋه‌ای ﺑﻪ ﻣﺮاﺳﻢ لیالی قدر دارد.

وی با اشاره به اینکه باشکوهترین محافل لیالی قدر در جوار بارگاه ملک پاسبان حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﻣﺮاﺳﻢ ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر از ﺳﺎﻋﺖ 21 با ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاﮐﺮان و مداحان اهل بیت(ع) آﻏﺎز ﻣﯽﺷﻮد و سعی خواهیم کرد ﻣﺮاﺳﻢ را ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮏ باﻣﺪاد ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ ﺗﺎ زاﺋﺮان بارﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی ﺑﻪ ﺳﻔﺮه‌های ﺳﺤﺮی ﺧﻮد ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺳﻨﺪ.

«ﺣﺴﯿﻨﯽ» در اداﻣﻪ ﺑﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺑﺮﻧﺎمه‌های شب‌های ﻗﺪر ﭘﺮداﺧﺖ و ﻋﻨﻮان ﮐﺮد: ﻣﺮاﺳﻢ وﻳﮋه شب 19 ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن از ﺳﺎﻋﺖ 21 با ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاکران اهل ﺑﯿﺖ(ع)، سید جعفر ماهرخسار، مهدی سروری و حمید اکبری آﻏﺎز می شود و آیت الله علم الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ می‌پردازد.

وی با اﺷﺎره ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ شب 21 ماه رمضان، ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪ ابرهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی خواهد کرد، افزود: ﻣﺪاﺣﺎن اهل بیت(ع) امیر عارف و رضا نبوی در اﻳﻦ ﻣﺮاﺳﻢ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ را ﻗﺮاﺋﺖ ﺧواهند ﻛﺮد و مرثیه سرایی و سوگواری توسط رضا نبوی و رضا قانع، اجرا می شود.

«ﺣﺠﺖاﻻﺳﻼم حسینی» اﻓﺰود: در شب 23 ماه رمضان، حجت الاسلام مهدی شجاع و علی برادران، علی ملائکه و احمد واعظی از ﻣﺪاحان اهلﺑﯿﺖ(ع) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺛﯿﻪﺳﺮایی میﭘﺮدازند و ﭘﺲ از اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪ دکتر رفیعی سخنرانی و ﻣﺮاﺳﻢ اﺣﯿﺎ را ﺑﺮﮔﺰار میﻛﻨﺪ.

ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اسلامی آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی با ﺑﯿﺎن اﯾﻨﮑﻪ "ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم" در شب 23 ﻣﺎه مبارک رﻣﻀﺎن در ﺣﺮم اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) ﺑﺮﭘﺎ ﺧواهد شد، ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻛﺮد: ﺗﻼوت ﺳﻮره‌های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر در شب‌های مبارک ﻗﺪر و به وﯾﮋه در شب 23 ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن مستحب است و قرائت این سوره ها یکی از برنامه‌هایی است که در این شب عزیز اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: از ﻗﺎرﯾﺎن حامد علیزاده، مهدی رجبی و رضا گلشاهی در این مراسم دعوت شده ﺗﺎ در ﺟﻤﻊ ﻣﯿﻠﯿﻮنی زاﺋﺮان ﮐﻪ در اﻣﺎﮐﻦ ﻣﺘﺒﺮﮐﻪ رﺿﻮی و ﺧﯿﺎبان‌های اﻃﺮاف ﮔﺮد ﺧﻮاهند آﻣﺪ، ﺑﻪ ﺗﻼوت این سوره‌ها ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.

ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اسلامی آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی همچنین افزود: مراسم لیالی قدر ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان نیز در رواق‌های مبارکه دارالمرحمه، دارالرحمه و غدیر برگزار خواهد شد.

«ﺣﺴﯿﻨﯽ» از ﭘﺨﺶ زﻧﺪه ﻣﺮاﺳﻢ شب‌های ﻗﺪر از شبکه‌های ﺳﯿﻤﺎی ﺟمهوری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺧﺒﺮ داد و اﻓﺰود: ﻋﻼوه ﺑﺮ ﭘﺨﺶ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﺮاﺳﻢ شب‌های ﻗﺪر ازسیمای ملی، ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اینترنتی رﺿﻮی در شبکه رضوی‌ تی وی نیز ﺑه طﻮر زﻧﺪه این مراسم را ﭘﺨﺶ ﺧواهد کرد.

ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اسلامی آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی ﮔﻔﺖ: همه ﺳﺎﻟﻪ بارﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی در شب ‌های ﻗﺪر، ﻣﻤﻠﻮ از ﺣﻀﻮر زاﺋﺮاﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ از راه‌های دور و ﻧﺰدﯾﮏ ﺧﻮد را ﺑﻪ اﯾﻦ بارﮔﺎه ﻣﻘﺪس ﻣﯽرﺳﺎﻧﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ اﯾﻦ شب‌های ﺳﺮﻧﻮﺷﺖﺳﺎز را در ﺟﻮار اﻣﺎم رﺣﻤﺖ و رأﻓﺖ ﺑﮕﺬراﻧﻨﺪ.

وی اﻓﺰود: از آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﯿﻞ ﻋﻈﯿﻤﯽ از هموطنان اﻣﮑﺎن ﺣﻀﻮر در بارﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی در اﯾﻦ شب‌ها را ﻧﺪارﻧﺪ، اداره ﮐﻞ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی در راﺳﺘﺎی وﻇﯿﻔﻪ اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﺧﻮد، با هماهنگی رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﺣﺎل و هوای اﯾﻦ شب‌های ﻋﺰﯾﺰ را ﺑﺮای ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن از ﻃﺮﯾﻖ رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﻣﻨﻌﮑﺲ ﻣﯽﮐﻨﺪ.

«حجت الاسلام حسینی» اظهار کرد: اﯾﻦ وﯾﮋه ﺑﺮنامه‌ها ﺑﻪ ﻃﻮر زﻧﺪه از شبﮑﻪ ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی و شبکه‌های ﻣﺨﺘﻠﻒ درون ﻣﺮزی و ﺑﺮون ﻣﺮزی رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﭘﺨﺶ می‌شود.

ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اسلامی آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﮔﻔﺖ: کتاب منتخب ادعیه و اعمال شب های قدر به تعداد لازم تهیه شده است که در این شب های عزیز در دسترس زائران و مجاوران قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این کتاب مشتمل بر یک مقدمه و دو فصل است که ضمن بیان فضیلت شب‌های قدر و سوره‌های رم، عنکبوت و دخان، اعمال این 3 شب نیز در آن بیان شده است.

«حسینی» اظهار کرد: کل قرآن مجید در 8 برگ از این کتاب آورده شده است که ویژه مراسم احیاء و قرآن به سر گرفتن طراحی شده و در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: با پیش‌بینی ‌های صورت گرفته کتاب‌ ادعیه ویژه شب‌های قدر نیز به تعداد کلیه زائران حرم مطهر رضوی در این شب‌ها تهیه و به وسیله غرفه‌هایی که در تمام صحن ایجاد شده است توزیع می‌شود.

ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت اسلامی آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی گفت: پوشش صوتی یکپارچه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این شب‌ها مستقر می شود و به وسیله مجهز‌ترین سیستم صوتی که در صحن جامع رضوی نصب شده است در این شب‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی از پخش تصاویربرنامه شب قدر با نمایشگرهای پهن‌پیکر در صحن‌های حرم مطهر رضوی خبر داد و عنوان کرد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر بهره‌مندی هرﭼﻪ ﺑﯿﺶﺗﺮ زائران از ﻓﯿﻮﺿﺎت ﻣﻌﻨﻮی ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر، وﯾﮋه ﺑﺮﻧﺎمه‌های شب‌های ﻗﺪر ﺣﺮم مطهر رﺿﻮی در بیشتر صحنها با ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن‌های پهن ﭘﯿﻜﺮ جدید ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﻛﺎﻣﻞ ﺻﻮﺗی و ﺗﺼﻮﻳﺮی ﻗﺮار میﮔﯿﺮد.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: