۰

تظاهرات ضد اسلامی در آمریکا به خشونت کشیده شد

تظاهرات ضد اسلامی در شهرهای مختلف آمریکا به درگیری میان مخالفان و موافقان قوانین شریعت منجر شد و پلیس تعدادی از معترضان را بازداشت کرد.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۹
۱۱:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، تظاهرات ضد اسلامی روز یکشنبه را گروه 'برای آمریکا وارد عمل شوید' در بیش از 20 شهر سازماندهی کرده بود.

همزمان با برگزاری این تجمع در شهرهای مختلف، گروه های دیگری نیز در مخالفت با گرایش های ضد اسلامی تظاهرات کردند. معترضان هر دو گروه در برخی از شهرها با هم درگیر شدند.
مارک جیمیسون سخنگوی پلیس سیاتل گفت که پلیس برای متفرق کردن افرادی که درگیر شده بودند، از گاز فلفل استفاده کرد. به گفته جیمیسون، یک زن و دو مرد بازداشت شدند.

پلیس ایالتی مینه سوتا هم در توئیتی نوشت، طی درگیری میان مخالفان و موافقان شریعت درشهر 'سنت پل' مرکز این ایالت هیچ فردی زخمی نشده است اما هفت نفر بازداشت شدند.
در شهر هریسبورگ در ایالت پنسیلوانیا هم دو نفر بازداشت شدند. همچنین در شهر نیویورک بیش از پانصد نفر تجمع کرده بودند اما زد و خوردی میان آنها صورت نگرفت.
قانون شریعت در آمریکا اجرا نمی شود؛ با این حال تبدیل به یک موضوع سیاسی شده است. دونالد ترامپ سال گذشته در جریان مبارزات انتخاباتی خواستار آزمون گرفتن از مسلمانانی شد که به آمریکا می روند.

همچنین وی خواستار ممنوعیت ورود مسلمان به آمریکا شده بود. دولت ترامپ در هفته های آغازین فعالیت خود قانون منع ورود مسلمانان از چند کشور اسلامی را صادر کرد.
بیش از دوازده ایالت در آمریکا قوانینی درباره ممنوعیت ورود احکام شریعت به کتاب ها تصویب کرده یا در حال تصویب آن هستند. گروه 'برای آمریکا وارد عمل شوید' از تصویب این قوانین در سایر ایالت ها حمایت می کند.

این گروه درباره علل سازماندهی تظاهرات روز شنبه در تارنمای خود نوشته بود: شریعت با دموکراسی غربی سازگار نیست. سازمان 'مرکز حقوقی فقر جنوبی' که در حوزه حقوق مدنی فعالیت می کند اعلام کرده است 'برای آمریکا وارد عمل شوید' بزرگ ترین گروه ضد اسلامی در آمریکا است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: