۱

محاصره قطر حرام است

«اتحادیه علمای مسلمین» در استانبول در بیانیه‌ای محاصره قطر توسط عربستان و چندین کشور همسوی دیگر ریاض را محکوم کرد و آن را شرعا حرام دانست.
کد خبر: ۱۴۲۸۲۱
۰۹:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، گروه موسوم به «اتحادیه علمای مسلمین» روز شنبه در استانبول در بیانیه‌ای محاصره قطر توسط عربستان و چندین کشور را «ظالمانه و غیرقانونی» توصیف کرد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه که بیش از 100 تن از «علمای اهل سنت» پای آن را امضاء کرده‌اند آماده است: ما خواستار برداشته شدن محاصره ظالمانه بر روی قطر هستیم که از سوی چند کشور عربی وضع شده است.

این گروه تأکید کرد: محاصره‌ای که برخی کشورهای عربی بر روی قطر وضع کرده‌اند، از نظر شرعی حرام است و در ماه رمضان نیز بر گناه آن افزوده می‌شود.

این بیانیه همچنین با انتقاد از بیانیه دانشگاه الازهر در حمایت از این محاصره تأکید کرد که بیانیه‌های الازهر سیاسی است و نه دینی و ما از این مسأله ابراز تأسف می‌کنیم.

این نهاد دینی اهل سنت همچنین تأکید کرد: جرم دانستن مقاومت فلسطین خیانت به امت عربی و دین اسلام است و همچنین قرار دادن شیخ قرضاوی در لیست تروریسم تجاوز آشکار و بی ادبی به علمای امت محسوب می‌شود.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
ببخشيد اين علما در خصوص محاصره چند ساله كشور مظلوم يمن نظري ندارند . ويا اينكه راي و نظر ايشان مبني برحلاليت محاصره يمن چون شيعه ميباشند هست . اف براين اتحاديه هاي مزدور وپولكي كه با توجه به وجوه دريافتي فتوا صادر مي كنند