۰

پیوستن یک گروه ارتش آزاد به ارتش سوریه

شماری از عناصر مسلح با استفاده از فرمان عفو رئیس جمهوری سوریه، از گروه موسوم به «ارتش آزاد» جدا شده و به نیروهای ارتش این کشور پیوستند.
کد خبر: ۱۴۲۷۸۶
۱۳:۲۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، یک گروه مسلح وابسته به «ارتش آزاد سوریه» که در چارچوب عملیات موسوم به «سپر فرات» تحت فرماندهی نیروهای ارتش ترکیه در حومه شمالی استان مرزی حلب در شمال غرب سوریه فعالیت می کردند، خود را به مناطق تحت کنترل ارتش این کشور رسانده و پس از تحویل سلاح های خود، تسلیم نیروهای ارتش شدند.

بر اساس این گزارش، فرد موسوم به «ابوالخیر»، از فرماندهان «تیپ احرار منبج» پس از آن که به همراه یک گروه ۳۰ نفره موفق شدند به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه فرار کنند، اظهار داشت: ما در حومه شمالی در چارچوب عملیات سپر فرات بودیم و در سه دسته خارج شدیم تا از فرمان عفو استفاده کنیم؛ از تمامی افراد موجود در به اصطلاح عملیات سپر فرات می خواهم آن جا را ترک کنند و به آغوش وطن بازگردند.

ابوالخیر که به همراه ۳۰ نفر دیگر از فرمان عفو سال ۲۰۱۶ میلادی «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه استفاده کرده که بر اساس آن تمامی افراد مسلح و فراری در صورت تسلیم شدن و تحویل سلاح خود به نهادهای ذی ربط مورد عفو کامل قرار می گیرند، همچنین تصریح کرد: آن چه ترکیه انجام می دهد، پروژه اشغال سوریه است و ما با این مسئله مخالفیم چرا که برده ترک ها نمی شویم.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: