۰

کاهش جرایم در ماه رمضان به علت ایجاد فضای معنوی

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: فضای معنوی حاکم بر ماه رمضان درکاهش چشمگیر جرم و جنایت تأثیر گذار است و کرامت انسانی را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۷۷۰
۱۱:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، مجید ابهری در رابطه با نقش ماه رمضان در کاهش جرم و جنایت گفت: از نگاه رفتارشناسی، محیط زندگی و فضای حاکم بر کار در وقوع یا پیش بینی و کاهش جرم تأثیر مستقیم دارد و انسان همواره تابعی در شرایط محیطی در ارتکاب به بزهکاری است.

وی افزود: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته درایام خاص مانند ماه رمضان و محرم آسیب‌های اجتماعی بالاخص بزهکاری به اندازه‌ای چشمگیر کاهش می‌یابد و فضای معنوی و روحانی حاکم بر این ماه موجب کاهش درگیری‌های فیزیکی ، قتل و  آزارهای جنسی تا حد قابل توجهی می‌شود.

آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: براساس آموزه‌های دینی روزه گرفتن در تنها تحمل گرسنگی و تشنگی نیست. بلکه باید جسم را از گناهان دور نگاه داشت و جامعه را از آلودگی‌های رفتاری مصون داشت و از فرصتهای این ماه برای فراگیری آموزه‌های اصیل دینی و فلسفه انسانی استفاده کرد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر پذیرش و تمرین آموزه‌ها در این ماه مبارک به طور عمقی در نهاد ما جایگزین و نهادینه شود نه تنها در این ماه بلکه تا پایان عمر باقی می‌ماند این در حالی است که اگر رفتارها موقت و در محدوده زمانی ماه رمضان باشد تا پایان ماه از ذهن فراموش شده و تأثیر چندانی نخواهد داشت. تکرار آموزه‌ها و تمرین آنها می‌تواند محورهای فکری برگرفته از رمضان را نهادینه سازد و در ماههای آینده سال ماندگار شود.


منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: