۰

6 تروریست اندونزی به زندان محکوم شدند

6 تروریست اندونزیایی به دلیل پناده دادن به 2 اویغور چینی که برای جنگ در کنار تروریست های منتسب به گروه تروریستی داعش وارد این کشور شده بودند، به زندان محکوم شدند.
کد خبر: ۱۴۲۶۸۳
۰۹:۵۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، اتهام این 6 تروریست اندونزیایی روز چهارشنبه در دادگاه برای حمله موشکی به سنگاپور اثبات نشد.
شبکه خبر آسیا روز پنجشنبه اعلام کرد این افراد سال گذشته و پس از اینکه مقامات طرح حمله موشکی آنها به سنگاپور را از طریق جزیره 'باتام' اندونزی خنثی کردند، بازداشت شدند. این اتهام در دادگاه به اثبات نرسید.

این اندونزیایی ها به جرم پناه دادن به اویغورهای چینی در جزیره 'باتام' و پنهان کردن اطلاعات مرتبط با آنها محکوم شدند.

'گیگی رحمت دوا' رهبر این گروه به چهار سال زندان محکوم شد، در حالی که پنج نفر دیگر هر کدام به سه سال زندان محکوم شدند.
'تاریگان مودا لیمبونگ' قاضی این پرونده اعلام کرد که این افراد به روشی سازماندهی شده عمل کرده و همچنین به تروریست ها کمک رسانده اند.
توطئه طراحی شده حمله موشکی به منطقه 'مارین بی' سنگاپور در ماه اوت سال گذشته خنثی شد. مقامات بر این باورند که تروریست های بازداشت شده این طرح را با یک اندونزیایی که در کنار داعش در حال جنگ است و متهم به دست داشتن در این طرح است، برنامه ریزی کرده بودند.
تاکنون مشخص نشده است وضعت این حمله تا چه میزان بوده و تحلیلگران نیز در مورد توانایی این گروه مبنی بر انجام آن اظهار شک و تردید کرده اند.

یکی از دو اویغو در حومه شهر جاکارتا و پس از برقراری تماس با یکی از تروریست های حامی داعش بازداشت شده بود.
سرنوشت اویغور دوم نامشخص است، اما این اعتقاد وجود دارد که او به همراه چندین نفر دیگر وارد اندونزی شده و تلاش کرده اند به گروه 'مجاهدین شرق اندونزی' در مرکز 'سولاوسی' که از حامیان داعش هستند، بپیوندند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: