۰

مسجدی که نماز جمعه را به زبان اشاره برگزار می‌کند

مسجدی در شهر کرالا در هندوستان، شیوه‌ای ابتکاری به کار گرفته و نماز جمعه را به زبان اشاره برای نمازگزاران کر و لال ترجمه می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۶۲۸
۱۰:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، متولیان مسجدی در شهر کرالا واقع در هندوستان، شیوه‌ای ابتکاری و جدید برای ارتباط برقرار کردن با عده بیشتری از مردم از جمله ناشنوایان به کار گرفته‌اند، به طوری که  برای نخستین بار در این کشور نماز روز جمعه را همچنین زبان اشاره برای نمازگزاران کر و لال برگزار می‌کنند.

مسجد رحمت که در 380 کیلومتری تریواندروم، مرکز ایالت کرالا واقع شده از 26 می امسال برگزاری مراسم نماز جمعه را با زبان اشاره را آغاز کرده است و مترجم زبان اشاره برای ناشنوایان به کار گرفته است.

الهام بخش این حرکت وجود 200 نفر از ناتوانان کر و لال و ناشنوا در مرکز آموزشی توانمندی  در کرالا  بود که می‌خواستند از سخنرانی‌های واعظان نماز جمعه بهره‌مند گردند. به این ترتیب مسجد به مکان مذهبی متفاوتی با یک زبان اضافه برای نمازگزاران جدید تبدیل شد.

احمد کوتی رئیس این مرکز توانبخشی معتقد است: ناتوان‌های جسمی چون ناشنوایان  نیز مانند سایر مردم باید از فرصت‌های برابر در تمام حوزه ‌ها نه فقط آموزشی یا اشتغال برخوردار باشند، بلکه باید توانند نیازها و خواسته‌هایشان را از جمله در جنبه‌های مذهبی برطرف سازند.

یونس ایک معلم 25 ساله  نیزمعتقد است که این حرکت در راستای جامعیت، فهم و دسترسی به یکی از مهمترین نمازهای هفتگی مسلمانان بوده و می‌گوید: از این حرکت واقعا باید استقبال کرد و باید مساجد بیشتری باشند که پیرو این حرکت مبتکرانه باشند. به این ترتیب عده بیشتری از جمله ناشنوایان می‌توانند نماز جمعه را درک کنند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: