۰

تلاش محرمانه دولت ترامپ برای کاهش تعداد پناهندگان به آمریکا

یک روزنامه آمریکایی نوشت دولت ترامپ با وجود تعلیق فرمان محدودیت مهاجرت در دادگاه‌های این کشور، به صورت محرمانه در تلاش است تا تعداد پناهندگان به آمریکا را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۴۲۵۲۳
۱۴:۲۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» در گزارشی نوشت با وجود حکم دادگاه آمریکا و تعلیق بیشتر سیاست های افراط گرایانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، دولت ترامپ بی سر و صدا در حال اقدامات محرمانه برای تحقق هدف خود در کاهش شدید تعداد پناهندگان به آمریکا در سال مالی فعلی این کشور است.

درحالیکه «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا 110 هزار نفر را به عنوان حد پذیرش پناهنده در آمریکا تعیین کرده بود اما ترامپ درصدد است تا این تعداد را به 50 هزار نفر برساند و اگر این روند ادامه پیدا کند، احتمال دارد تعداد پناهندگان در آمریکا تا پایان سال مالی آمریکا در سپتامبر، به حدود 60 هزار نفر برسد.

بر اساس این گزارش، تعداد پناهندگان از 6 کشوری که ترامپ فرمان اجرایی منع ورود مسلمانان از آنها به آمریکا را صادر کرده بود، از جمله ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن، نیز کاهش پیدا کرده است.

واشنگتن تایمز نوشت تقریبا نیمی از تمام پناهندگان به آمریکا در ماه های پایانی ریاست اوباما، از این 6 کشور گزارش شده اند، اما با این حال، در طول 6 هفته گذشته تعداد ورود پناهندگان از این کشورها به آمریکا تنها به یک چهارم کل تعداد پناهجویان در آمریکا رسیده است آن هم در شرایطی که قاضی آمریکا به ترامپ دستور داده است تا سیاست های اوباما را حفظ کند.

ترامپ تلاش کرده است تا با صدور دو فرمان اجرایی، که اولین آنها در ژانویه صادر شد و در دادگاه های آمریکا مسدود شد و یک فرمان اجرایی تجدید نظر شده دیگر در ماه مارس، یک توقف 90 روزه را در صدور جواز ورود به آمریکا از کشورهای مظنون اعمال کند. ترامپ علاوه بر این، تلاش کرد تا یک وقفه 120 روزه دیگر را در پذیرش پناهنده و توقف گسترده تر دیگری را برای پذیرش پناهندگان سوری به آمریکا اجرا کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین سقف پذیرش پناهندگان دولت اوباما را از 110 هزار نفر به نصف و 50 هزار پناهنده رساند.

ترامپ گفته است که هدفش این است که دولت او فرصت بهبود پروسه های غربالگری را داشته باشد تا هیچ تروریست بالقوه ای وارد خاک آمریکا نشود.

با این وجود، یک قاضی فدرال در هاوایی با اعلام اینکه رویکرد کلی ترامپ نشان دهنده دشمنی او با مسلمانان است، تمام بخش های کلیدی فرمان های اجرایی ترامپ را به حالت تعلیق در آورد. این بدان معناست که دولت ترامپ همچنان در حال پذیرش پناهنده از 7 کشور لحاظ شده در فرمان اجرایی اش است اما تعداد پذیرش پناهندگان از این کشورها به مراتب کمتر از تعداد دوره ریاست اوباما است.

واشنگتن تایمز نوشت که در حال حاضر، درگیری ها در کنگره پیرامون بودجه و درگیری ها در دادگاه های آمریکا درباره قانونی بودن طرح های ترامپ منجر شده است که آژانس هایی که برنامه پناهندگان را مدیریت می کنند، به تقلا بیفتند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: