۱

پرداخت میلیونها دلار به گروه های فشار برای بهبود چهره آل سعود در جهان

سی ان ان گزارش داد که عربستان سعودی برای بهبود چهره خود در جهان سالانه میلیون ها دلار به گروه های فشار پرداخت می کند.
کد خبر: ۱۴۲۴۸۱
۰۹:۴۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، مقامات عربستان سعودی از مدتها پیش بر گروه های فشار در واشنگتن تکیه کردند و هر ساله میلیون ها دلار برای این مسئله پرداخت می کنند و بیشترین تعداد قرارداد را در این رابطه که به 28 قرارداد می رسد، منعقد کردند.

پس از صدور قانون «جاستا» در کنگره آمریکا، گروههای فشار وابسته به عربستان سعودی گامهای بی وقفه ای را در جهت بهبود چهره این کشور برداشته اند، مخصوصا بعد از تجاوز به یمن و اتهاماتی که در مورد ارتکاب جنایت در حق غیر نظامیان متوجه این کشور است.

مقامات سعودی پیش از سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض، سه شرکت فشار و حامی آمریکا را برای جرای تمایلات عربستان در واشنگتن استخدام کرد که یکی از این گروه های فشار متشکل از دو مشاور پیشین ترامپ هستند که مبلغ 5.4 میلیون دلار در ازای یک سال کار دریافت می کنند.

سی ان ان گزارش داد: عربستان از زمان انتخاب «ترامپ» شش شرکت جدید گروه فشار را برای بهبود روابط تیره با آمریکا و استفاده از رئیس جمهوری جدید که در زمان نامزدی ریاست جمهوری به این کشور حمله کرد، اضافه کرد، اگرچه امروز آمریکا به عربستان به چشم یک هم‌پیمان می نگرد.

این شبکه آمریکا اعلام کرد: گروه های فشار در همه ماههای اخیر برنامه های بی سابقه ای برای بررسی روابط عربستان و آمریکا داشتند.

سی ان ان گزارش داد: یک روز پس از اینکه ترامپ سفر به عربستان سعودی را اعلام کند، وزارت کشور عربستان در ماه می مجموعه سیاسی «سنوران» در ایالت اریزونا را به عنوان مشاور امور دولتی و بخش تجاری انتخاب کرد و در ازای 5.4 میلیون دلار این شرکت را اجاره کرد و این مبلغ برای اعمال فشار انجام شد که بی نهایت سودآور است.

پیش از آغاز سفرهای خارجی «ترامپ»، گروه های فشار دو گزارش 60 صفحه ای درباره حمله عربستان به یمن به کنگره و سنا ارسال کردند.

عربستان سعودی مدت زیادی است که طی ۲۸ قرار داد به گروه های فشار در واشنگتن اعتماد کرده و این مسأله سالیانه میلیون ها دلار برای این کشور هزینه دارد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
پرونده و چهره آل سعود اینقدر سیاه و بد منظر است که این پولها نه تنها نمی توانند این چهره کریه را اصلاح کنند بلکه بدتر هم خواهند کرد آل سعود مخصوصا" با جنایاتی که در چند سال اخیر انجام داده بعید است بتواند در قامت یک مجموعه عادی در جهان ظاهر شود نه دستان آل سعود بلکه تمام هیکل و وجودش امروز در یمن و بحرین و سوریه و عراق و سایر کشورهای جهان در خون بی گناهان فرو رفته و عنقریب او را غرق خواهد کرد و مثل فرعون که در آخرین لحظه حتی توبه و اظهار ندامت اش هم نتوانست نجاتش دهد ؛ آل سعود اگر در پرونده سیاه خود جز کشتار حجاج بیت الله الحرام در سال 1366 را نداشت ؛ همین یک جنایت کافی بود که خداوند بدترین جایگاه جهنم را به آنها اختصاص دهد در کنار فرعون و نمرود و صدام و اسحاق رابین و آریل شارون وووو حالا جنایات قبلی و بعدی آنها مثل یمن و بحرین و سوریه و عراق و حادثه منا و جنایات بیشماری که در طول حیات ننگین خود انجام داده اند بماند .