۰
وزیر کشور بریتانیا:

مهاجمان لندن تروریست‌های رادیکال اسلام گرا بودند

وزیر کشور بریتانیا بر این باور است که مهاجمانی که حداقل ۷ نفر را در مرکز لندن به قتل رسانده و ۴۸ نفر دیگر را زخمی کردند، احتمالا تروریست‌های رادیکال اسلام گرا بوده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۴۶۲
۱۵:۵۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، آمبر راد وزیر کشور بریتانیا امروز یکشنبه در سخنانی در واکنش به حملات شب گذشته در شهر لندن تاکید کرد: مهاجمانی که به مردم در مرکز لندن حمله ور شده و حداقل 7 نفر را کشتند، احتمالا تروریست‌های افراطی اسلام گرا بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: همان طور که نخست وزیر گفت، ما درباره این واقعیت مطمئن هستیم که آنها تروریست های اسلام گرا بودند و باید این مساله را بفهمیم که این رادیکالیزم و افراط گرایی از کجا ناشی می شود.

وی این اظهارات را در مصاحبه با شبکه آی تی وی بیان کرده است. وزیر کشور بریتانیا از اظهار نظر درباره این مساله خودداری کرده است که آیا مهاجمان پیش از حمله شنبه برای مقام های امنیتی بریتانیایی، شناخته شده بودند یا نه.

وی افزود: عملیات همچنان ادامه دارد تا ما اطلاعات بیشتری درباره این 3 فرد مهاجم به دست آوریم.

وزیر کشور بریتانیا اظهار داشت: ظاهرا ارتباطی بین مهاجمان لندن و عامل بمبگذاری انتحاری در شهر منچستر وجود ندارد.

در حمله اخیر به کنسرتی در شهر منچستر حداقل 22 نفر کشته شدند. آمبر راد گفت: ما فکر می کنیم، وجود ارتباط بین این دو حمله بعید به نظر می رسد. احتمالا ارتباطی وجود نداشته ولی نمی توانیم در شرایط کنونی این احتمال را رد کنیم.

وقوع حملات تروریستی در لندن در حالی است که بریتانیا برای برگزاری انتخابات پارلمانی 8 ژوئن آماده می شود.

ترزا می نخست وزیر انگلیس نیز درباره حملات شب گذشته لندن گفت: عملیات افراد مسلح شب گذشته شامل زیر گرفتن و حمله با چاقو به مردم بوده که طی آن 7 نفر کشته و 48 نفر مجروح شدند.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: افراطی‌گری و تنفر فصل مشترک تمام حملات اخیر بوده و اعتقادات افراطی و تنفر باعث خدشه دار شدن اسلام بوده و فائق آمدن بر این عقاید چالش بزرگی است که در برابر ما قرار دارد.

وی گفت که عملیات نظامی به تنهایی برای شکست دادن تروریسم کافی نبوده و حملات شب گذشته لندن توسط افراطی‌های مسلمان صورت گرفته است.

می همچنین در این سخنان تاکید کرد که انتخابات سراسری پارلمان انگلیس که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود به تعویق نخواهد افتاد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: