۲

راز بقای بشار اسد در رأس قدرت چیست؟

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه همچنان در رأس قدرت است ولی کسانی که خواستار کناره گیری وی بودند، خود از قدرت کنار رفتند!
کد خبر: ۱۴۲۴۴۹
۱۳:۴۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، بشار اسد روز شنبه اعلام کرد: راز پایداری نظام سوریه و تن ندادنش به خواسته های غرب و کنار رفتن اکثر دشمنان از قدرت خصوصاً باراک اوباما ، نیکولا سارکوزی و فرانسوا اولاند " پشتیبانی مردمی از نظام دمشق" است.

اسد گفت: اگر انسان پشتوانه مردمی داشته باشد ، می تواند در برابر هر توفانی بایستد. این یک واقعیت بسیار ساده است. اگر انسان پشتوانه مردمی نداشته باشد، بیشتر از چند هفته یا ماه داوم نمی آورد چه برسد به چند سال.

رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ویون تی وی هند گفت: برخلاف ادعای رسانه های غربی ؛ آنچه در سوریه می گذرد ، جنگ رئیس جمهور با مخالفانش نیست، این جنگ، جنگ من نیست، من برای حفظ مسند و قدرت نمی جنگم زیرا اهمیتی به سمت و مقام نمی دهم. آنچه برای من مهم است ، پشتیبانی مردم است. جنگ ما جنگ ملی است و همه ملت برای کشورش می جنگد نَه برای رئیس جمهور . این ، راز بقای نظام سوریه است که شاید غرب به آن پی نبرده باشد. غربی ها در فهم اوضاع سوریه بسیار ساده می اندیشند. بقای نظام سوریه راز پنهانی نیست بلکه واقعیتی است که غربی ها نمی توانند آن را ببینند.

وی در پاسخ به این سؤال که درپی کناره گیری از قدرت و زندگی کردن در خارج سوریه است یا نَه ، گفت : رئیس جمهور با انتخابات روی کار می آید و کناره گیری اش از قدرت هم با انتخابات خواهد بود یا اینکه ببیند پشتوانۀ مردمی خود را از دست داده است زیرا وقتی پشتوانۀ مردمی را از دست بدهد ، نمی تواند کاری از پیش ببرد و باید از قدرت کناره گیری کند. ولی اوضاع سوریه برخلاف ادعای رسانه های غربی است. در حالی که سوریه گرفتار بحران و توفان است ، من نمی توانم تسلیم بشوم و کشورم را ترک کنم. 

رئیس جمهوری سوریه افزود : اگر من کشورم را رها کنم و بروم ، خودخواه و دشمن میهنم شده ام.هنگامی که انسانی به عنوان رئیس جمهور گرفتار بحبوحه توفان است ، باید به وظیفه اش عمل کند مگر اینکه ملت به او بگوید " برو کنار ، تو نمی توانی کاری برای کشور بکنی". در این زمان است که رئیس جمهور باید از قدرت کناره گیری کند.ترک سوریه برای من یک گزینه نیست .من از کودکی اینگونه بزرگ شده ام که فقط باید در کشورم زندگی کنم نَه کشوری دیگر.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
یادمه همیشه بزرگامون میگفتن وقتی خدا بخواد مورچه را نابود کند به اون مورچه بال میده و وقتی بال درآورد محبوره بپره و وقتی پرید شکار مرندگان میشه حالا شده حکایت این اسد با حمایت روسیه تصمیم گرفته مثل اون مورچه بپره خب بذارید بپره اما خیلی زود شکار انقلابیون میشه . خدا به صدام و قذافی هم فرصت داد ولی قدر ندونستن و اون سرنوشت شوم براشون رقم خورد تا موعد خفت و ذلت این جانی و مزدور زمان چندانی نمونده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
ملعونی که مردم به 300متری کاخش رسیده بود ایران روسیه حزب الله با کشتن صد ها هزار نفر تخریب تمام کشور آواره کردن نصف جمعیت سوریه و...به فریادش رسیدند هر کس نفس کشید او را کشتند هر شهری که سر به مخالفت بر اورد با خاک یکسان شد مگر برای سوریه چه مانده که او پا بر جا است .