۰

جنگ رسانه‌ای بین قطر با امارات و عربستان بالا گرفت

با تداوم بحران در روابط بین قطر با عربستان و امارات، جنگ رسانه ای بین دوطرف شدت گرفت است و هر یک دیگری را به حمایت از تروریسم و فساد متهم کرد.
کد خبر: ۱۴۲۴۳۲
۱۱:۱۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، روزنامه سعودی عکاظ در مطالب خود خاندان حاکم در قطر را به ارتباط با القاعده متهم کرد و به گزارش فوریه گذشته منتشر شده در سایت خبری "ای.بی.سی. نیوز" استناد کرد.

در این گزارش آمده است: خالد شیخ محمد مغز متفکر حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی تحت حفاظت عبدالله بن خالد آل ثانی یکی از اعضای خاندان حاکم در قطر بود و حمایت ویژه‌ای از وی دریافت می کرد که این حمایت باعث شد که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فرصت دستگیری او در آن زمان را از دست بدهند.

روزنامه عکاظ در گزارش دیگر روز یکشنبه خود آورده است: ازدواج عرفی بین دولت قطر و سازمان های تروریستی وجود دارد؛ از گروه القاعده گرفته تا داعش و گروه اخوان المسلمین.

نویسنده این گزارش با عنوان "ازدواج عرفی بین قطر و تروریسم" نوشت: این ازدواج از نیمه دهه هشتاد قرن گذشته آغاز شد؛ یعنی زمانی که حمد بن خلیفه امیرقطر علیه پدرش کودتا کرد و قدرت را به دست گرفت و سپس رژیم توطئه گرش شبکه خبری الجزیره را تاسیس کرد. این شبکه مدتهای مدیدی به عنوان وزارت اطلاع رسانی در سایه برای شبکه القاعده عمل کرده است. اسناد "ابوت آباد" که نیروهای آمریکایی در جریان حمله به محل سکونت اسامه بن لادن کشف و مصادره کردند؛ این ادعا را تایید می کند.

روزنامه الریاض سعودی نیز در گزارشی با عنوان "قطر با پول های خود در حمایت مالی از تروریسم و برهم زدن امنیت کشورهای منطقه دست دارد" نوشت: قطر با سازمان های تروریستی رابطه دارد.

این روزنامه به گزارش سال 2015 وزارت خارج آمریکا استناد کرد که در آن آمده است: برخی تشکل ها و افراد در داخل قطر همچنان منبع حمایت مالی از گروههای تروریستی افراطی و خشونت آمیز بویژه گروههای منطقه ای وابسته به القاعده نظیر جبهه النصره به شمار می روند.

روزنامه المدینه سعودی نیز در گزارشی با عنوان "قطر چگونه قبلگاه تروریست ها و محل امن آنها در برابر پیگردهای امنیتی شد"، به گزارش منتشر شده در سایت خبری "ای.بی.سی. نیوز" در فوریه گذشته استناد کرده است.

اما روزنامه الاتحاد امارات نیز همسو با عربستان بخش ویژه‌ای را برای حمله به قطر اختصاص داد که در آن گزارشها و مقالات زیادی علیه قطر منتشر شده و این کشور به حمایت از تروریسم در منطقه متهم شده است.

روزنامه "الخلیج" امارات نیز گزارشی را در ارتباط با رابطه موسسه خیریه آل ثانی با حمایت از تروریسم در چند کشور شاهد خشونت در حال حاظر نظیر کلمبیا، سوریه، یمن و حتی مالی منتشر کرد و نوشت: این موسسه از گروههای تروریستی در این کشورها حمایت می کند و اموال گزافی به آنها می دهد.

در مقابل، مطبوعات قطر نوشتند که حمله به قطر توجیه پذیر نیست.

روزنامه الوطن قطر نیز نوشت: برخی تلاش می کنند تا به قطر آسیب برسانند و یک سری اتهامات و گفته های ساختگی علیه این کشور را سرهم کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: