۰

گزارش افزایش نگران کننده اسلام هراسی در مدارس

سازمان «مبارزه با جرایم در اسکاتلند» طی گزارشی، از گسترش اسلام‌هراسی نگران کننده علیه دانش آموزان مسلمان در مدارس ادینبورگ پرده برداشت.
کد خبر: ۱۴۲۴۰۳
۰۸:۳۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، روز گذشته سازمان «مبارزه با جرایم در اسکاتلند» در گزارش جدیدی، گسترش اسلام‌هراسی علیه دانش آموزان مسلمان در مدارس ادینبورگ، پایتخت این کشور را نگران کننده توصیف کرده و سطوح کلامی و فیزیکی آزار و اذیت را فاش کرد.

برای مثال در نظرسنجی انجام شده توسط این سازمان نشان داده شده که 55% دانش آموزان مسلمان در دبیرستان‌ها شاهد اسلام هراسی بوده‌اند و 35% آنان نیز گفته‌اند که به مستقیما با معضل اسلام‌هراسی روبرو شده‌اند. در مدارس ابتدایی نیز آمار مشاهده اسلام‌هراسی توسط دانش آموزان 53%  و برخورد شخصی با آن 29% بوده است.

این سازمان در اسکاتلند یک گزارش 18 صفحه‌ای در این زمینه منتشر کرده است. و نتایج به دست آمده در نظرسنجی‌ها از مصاحبه با 100 دانش آموز مدارس ابتدایی و دبیرستان در سرتاسر ادینبورگ به دست آمده‌اند. مصاحبه‌ها توسط گروه‌های مطالعات اسلامی فرادرسی و گروه های جوانان مسلمان انجام گرفته‌اند.

برای محافظت از حریم خصوصی افراد نیز این گزارش تجارب بیان شده در گزارش را به طور محلی دسته بندی نکرده و نام اشخاص یا مدارس خاص را منتشر نساخته است.

گزارش مربوطه روز گذشته در یک جلسه عمومی در مسجد ادینبورگ ارائه شد. ثمین دین و حسن ربانی امام جماعت مسجد و سرپرست تحصیلی تبلیغاتی مسجد ادینبورگ، همچنین آرزو مرالی سرپرست تحقیقات در کمیسیون حقوق بشر اسلامی در این مسجد صحبت کردند.

ثمین دین که سال‌ها تحقیقات در رابطه اسلام‌هراسی در اسکاتلند را بر عهده داشته گفت: رادیکال شدن هویت مسلمانان توسط سیاست‌های اسلام‌هراسانه، سبب شده که جوانان مسلمان در زندگی روزانه و فعالیت‌های عادی از جمله رفتن به مدرسه نیز با مسئله اسلام‌هراسی روبرو شوند.

آرزو مرالی نیز گفت: این گزارش بسیار به موقع بوده و نشان می‌دهد که جو نژادپرستی ضداسلامی به وضوح روی کودکان ما تاثیر منفی گذاشته است. انتشار این بررسی فرصت مناسبی برای مقامات ایجاد می‌کند که در این زمینه تحقیقات لازم را انجام داده و سیاست‌های بهینه‌ای را برای رسیدگی به مسائل مطرح شده در پیش بگیرند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: