۱

وزارت کشور عربستان مسئولیت انفجار خودرو در قطیف را به عهده گرفت

یک شبکه خبری با استناد به بیانیه وزارت کشور عربستان درباره حادثه هدف قرار گرفته شدن یک خودرو در القطیف، اعلام کرد که پلیس عربستان بدون شناسایی سرنشینان خودرو آنها را هدف قرار داد.
کد خبر: ۱۴۲۳۹۹
۱۶:۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، وزارت کشور عربستان، مسئولیت منفجر کردن خودرویی در منطقه میاس در استان قطیف را که به کشته شدن دو تن انجامید، به عهده گرفت، اما نکتۀ این خبر، در بیانیه‌ای است که عربستان پس از انفجار منتشر کرد.

در بیانیۀ وزارت کشور عربستان آمده است: "نیروهای پلیس سعودی، یک خودروی تویوتا سکویا را که تحت تعقیب پلیس استان القطیف بود شناسایی کردند و برخورد لازم را با آن انجام دادند که بر اثر آن، خودرو آتش گرفت و منفجر شد".

وزارت کشور در ادامه تاکید کرد که "در حال تحقیق دربارۀ هویت دو شخصی است که در خودرو کشته شدند" و این به آن معنی است که پلیس عربستان، یک خودرو را بدون شناختن سرنشینانش منفجر کرد و آن ها را کشت.

به نوشتۀ وبگاه المنار، وزارت کشور عربستان، برای توجیه این اقدام نیروهایش، خودرو را "تحت پیگرد" پلیس خواند، صرفنظر از این که چه کسی داخل آن باشد.

بر اساس بیانیۀ وزارت کشور عربستان، چند سئوال مطرح می شود: یک خودرو، چگونه می تواند صرفنظر از سرنشینانش تحت تعقیب باشد؟ و اگر فرض کنیم جرم امنیتی در این زمینه در میان بوده است، چه ارتباطی به تحت تعقیب بودن خودرو دارد؟ اگر در خودرو کودکی می بود چطور؟

در این میان، رسانه های سعودی سعی کردند با جریان سازی و ادعای تحت پیگرد بودن "حماده" و "الصویمل" دو سرنشین مقتول این ماجرا، بر این قضیه سرپوش بگذارند و مرتب در تکرار این توجیهات تاکید می کردند که انفجار خودرو، هیچ آسیب و خسارتی به دنبال نداشت.

این در حالی است که وبگاه شبکه سعودی العربیه، با تکرار همین مکررات، در معرفی محل وقوع انفجار که منطقۀ المیاس است، نوشت: "با توجه به این که تمام اطراف این منطقه را بازار فراگرفته است، هنگام غروب، این منطقه، به ویژه در ماه رمضان، شاهد ازدحام جمعیت می شود".
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
آل سعوده دیگه چه انتظاری ازش دارین