۰

نیروهای خود در عربستان را به هیچ کشوری اعزام نمی‌کنیم

مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام‌آباد نیروهای نظامی خود در عربستان را به هیچ کشوری اعزام نمی‌کند و عضویت در ائتلاف سعودی به معنای لشکرکشی به سایر کشورها نیست.
کد خبر: ۱۴۲۳۹۳
۱۵:۳۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام‌آباد نیروهای نظامی خود در عربستان را به هیچ کشوری اعزام نمی‌کند و عضویت در ائتلاف سعودی به معنای لشکر کشی به سایر کشورها نیست.

عزیز تأکید کرد: تشکیل ائتلاف نظامی عربستان برای مبارزه با تروریسم بود نه علیه سایر کشورها مانند ایران بنابراین همه اعضای این ائتلاف باید به این اصل پایبند باشند.

به گزارش دیلی اوصاف، وی افزود: نشست ریاض مورد قبول پاکستان نیست زیرا بوی اختلاف فرقه‌ای از آن به مشام می‌رسد.

سرتاج عزیز گفت: باقی ماندن راحیل شریف در پست رهبری ائتلاف نظامی عربستان از انحراف این ائتلاف جلوگیری می‌کند و نظر پاکستان را در این زمینه تقویت خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سناتور رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن اعتراض به ادامه حضور اسلام‌آباد در ائتلاف نظامی سعودی از وزارت امور خارجه درخواست کرد ابهام در این زمینه را برطرف کند.

فرمانده سابق ارتش پاکستان که فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را به عهده گرفته به دنبال راهی برای استعفا و بازگشت به کشورش است.

راحیل شریف از نفوذ بیش از حد آمریکا بر عربستان ناراضی است و تصور می‌کند این ائتلاف نظامی نمی‌تواند در مسیری که به وی گفته شده حرکت کند.

سرتاج عزیزچندی پیش در این زمینه گفت: تلاش دیپلماتیک برای حفظ و گسترش روابط دوستانه با ایران اولویت سیاست خارجی اسلام‌آباد است که ادامه دارد.

عزیز تأکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌‌خواهیم ایران را از خود ناراضی کنیم و در نوع روابط با عربستان تجدید نظر خواهیم کرد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: