۰

چرایی تأخیر در عملیات آزادی تلعفر

فرمانده عملیات استان نینوی مدعی شد که «حیدر العبادی» خواستار مشارکت ارتش و دیگر نیروهای امنیتی عراق در آزادسازی «تلعفر» است و از این رو عملیات آزادسازی این شهر با تأخیر مواجه شده است.
کد خبر: ۱۴۲۳۸۴
۱۴:۰۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، «نجم الجبوری» فرمانده عملیات استان نینوی گفت که دلیل اصلی تأخیر در آغاز عملیات آزادسازی «تلعفر» این است که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق می‌خواهد ارتش و نیروهای پلیس فدرال نیز در این عملیات مشارکت داشته باشند.

الجبوری در گفت‌وگو با شبکه السومریه، با بیان این مطلب افزود: «تلعفر» به صورت 360 درجه در محاصره قرار دارد و هواپیماهای ما روزانه عناصر داعش را در این منطقه هدف قرار می‌دهند و بسیاری از تروریست‌های خارجی و محلی در این منطقه در محاصره هستند و به نظر من تأخیر در آزادسازی آن به این خاطر است که ابتدا کار موصل به پایان برسد.

او افزود: تمام تلاش ما در حال حاضر بر موصل متمرکز شده و نخست‌وزیر نیز می‌خواهد ارتش نیز در تلعفر نقشی داشته باشد و به نظر من این دلیل اصلی است و باید نیروهای ارتش و پلیس فدرال نیز در آزادسازی تلعفر مشارکت داشته باشند.

به گفته این فرمانده بلندپایه ارتش عراق، تلعفر وضعیت غیر عادی دارد و بسیاری از فرماندهان داعش از جمله «ابوعلاء» از معاونان نزدیک به البغدادی از تلعفر هستند و همچنین فرماندهانی که داعش را در موصل راهبری می‌کنند نیز در تلعفر حضور دارند و از سوی دیگر این منطقه ایستگاه بین عراق و سوریه محسوب می‌شود.

نیروهای الحشد الشعبی در 19 اکتبر سال 2016 توانستند منطقه و شهر تلعفر را به طور کامل به محاصره در آورند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: