۰

سه مسلمان میانماری دستگیر شدند

سه جوان مسلمان میانماری که در پی تعطیلی مدارس اسلامی شان توسط بوداییان افراطی، مجبور شده بودند نمازهای ماه رمضان را در خیابان بخوانند، توسط پلیس بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۴۲۳۶۷
۱۲:۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، سه مرد مسلمان در کشور میانمار به دلیل برگزاری نماز ماه رمضان در خیابان دستگیر شدند. پلیس میانمار این سه جوان مسلمان را که مدرسه اسلامی آن‌ها توسط بودایی‌های تندرو تعطیل شده بود، به اتهام  نماز خواندن در خیابان دستگیر کرد.

مقامات محلی طی بیانیه‌ای اخیرا مدعی شده‌اند که جلسات برگزاری نماز، ثبات و رعایت قانون را در محله‌های مسلمان نشین در شرق پایتخت اقتصادی میانمار مورد تهدید قرار می‌دهند. یک افسر پلیس که خواسته نامش فاش نشود، اتهامات وارده را تایید کرد.

گفته می‌شود روز چهارشنبه 50 تن از مسلمانان میانمار در شهرستان تاکتا در یانگون جمع شده بودند که پلیس به اجتماع آنان حمله کرد. گفته می‌شود اینجا محلی است که در آن نشست‌های اسلامی به طور فزاینده‌ای مورد حملات تندروهای بودایی قرار می‌گیرد. پیشتر در این نزدیکی 2 مدرسه اسلامی وجود داشته که اواخر ماه آوریل 2017 پس از حمله و شکایت بودایی‌های تندرو به حالت تعطیل درآمدند. مقامات میانمار گفته بودند که تعطیلی این مدارس اسلامی موقتی است اما هیچ جدول زمانی درباره هنگام بازگشایی دوباره این مدارس ارائه نداده‌اند.

زائو مین لات رهبر مسلمانان محلی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ما بسیار متاسف هستیم. این ماه از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است. ما دهه‌ها از آن مدارس اسلامی برای نماز خواندن استفاده می‌کردیم و این محدودیت‌ها با گذشت 60 سال انجام می‌شوند.

خین سوئه یکی از ساکنان محلی 50 ساله می‌گوید: اینجا مسجد ما و مدرسه ما بود. و معلوم نیست کی دوباره بازگشایی شود.

گفته می‌شود خبرنگارانی که قصد داشتند روز جمعه از این مدارس بازدید کنند، توسط نیروی پلیس متوقف شده‌اند.

تنش‌ها و درگیری‌های مذهبی اخیرا در میانمار گسترش یافته و مسلمانان روهینگیا به شدت در این کشور تحت سرکوب قرار دارند. جامعه بین المللی بارها از دولت میانمار خواسته است دست از تبعیض مذهبی و نژادی علیه جامعه مسلمانان بردارند. در این میان بودایی‌های افراطی میانمار نیز به اجتماعات مسلمانان یورش برده که این حملات اخیرا دو مدرسه اسلامی را به تعطیلی کشانده است.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: