۰

تعیین مجازات اهانت به رهبران دینی در روسیه

نماینده مجلس دومای روسیه از تعیین مجازات برای توهین‌کنندگان به رهبران گروه‌های دینی با اصلاح قانون مجازات در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۳۶۰
۱۱:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در خبری به نقل از پایگاه خبری «ریانوستی» اعلام کرد: «ویتالی میلونوف»، نماینده مجلس دومای روسیه خبر داد که به‌زودی پیشنهاد ایجاد تغییر و اصلاح در خصوص قانون مجازات در روسیه ارائه و تصویب می‌شود.
 

این اصلاح قانون، شامل تعیین مجازات برای انتقادهای بی‌اساس و توهین در انظار عمومی به رهبران جریان‌های دینی سنتی در روسیه است. این رفتار به عنوان حرکتی افراط‌گرایانه محسوب خواهد شد و ضد قانون اساسی شمرده می‌شود.
 

نماینده دومای روسیه در ادامه افزود: این طرح برای بررسی و تصویب به وزارت دادگستری و کارشناسان امور مذهبی در روسیه ارسال شده است.
 

میلونوف تصریح کرد: با وجود اینکه، دولت ما یک دولت سکولار است، در نتیجه هیچ مذهب یا دینی نمی‌تواند ادعای اکثریت و یا انحصار در دولت را داشته باشد. اما خاطرنشان می‌سازیم که بدون اغراق، اکثریت شهروندان ما، مردمی با اعتقادات مذهبی هستند. در واقع در روسیه، توهین به رهبر یک جریان جنبش مذهبی(چه ارتدوکس، اسلام، یهودیت‌ یا بودیسم) همانند توهین به میلیون‌ها نفر محسوب می‌شود.
 

میلونوف در ادامه افزود: در برخی موارد این رفتارها می‌تواند تحریک ناآرامی‌های مدنی و یا شورش را به همراه داشته باشد.
 

به عقیده وی، تقسیم‌بندی تمامی شهروندان روسیه، در ابتدا بر مبنای جامعه مذهبی و در مرحله بعدی بر مبنای جامعه قومی صورت می‌پذیرد.
 

این مقام دولتی در پایان سخنان خود گفت: توهین در اذهان عمومی یا افترا به کشیش، خاخام، رهبران مسلمانان، توهین به کل پیروان آن مذهب است. این کار شایسته یک جامعه سکولار نیست. وظیفه ما حفظ صلح مدنی در کشور به خاطر نسل‌های آینده است.
 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: