۰

داعش مسئولت حمله مانیل را پذیرفت

گروه تکفیری داعش به رغم تاکید پلیس فیلیپین که حمله بامداد جمعه به مجموعه تفریحی و هتل نزدیک فرودگاه مانیل تروریستی نبوده است، مسئولیت این حمله را که 37 کشته داشت، پذیرفت.
کد خبر: ۱۴۲۳۴۸
۱۰:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، گروه تروریستی داعش روز جمعه ادعا کرد که تروریست های این گروه به یک کازینو در مانیل پایتخت فیلیپین حمله کرده و در یک آتش سوزی 37 تن را کشته اند.

به نوشته تارنمای 'راپلر' فیلیپین، مرد مسلح حمله کننده به این مجموعه تفریحی و استراحتگاه کشته شده است و پلیس انگیزه وی را سرقت اعلام کرد، اما ادعای گروه تکفیری داعش که تایید نشده است انجام آن توسط تروریست های این گروه است.

'دونالد ترامپ'رئیس جمهوری آمریکا نیز این حادثه را یک 'حمله تروریستی' عنوان کرد.
خبرگزاری 'اعماق' وابسته به گروه تکفیری داعش در یک خبر کوتاه به زبان عربی در شبکه اجتماعی تلگرام ادعا کرد حمله مانیل کار تروریست های این گروه بوده است و اطلاعات بیشتری نداد.
مقامات امنیتی فیلیپینی تاکید دارند این حادثه که کار یک فرد بوده است مربوط به تروریسم نیست.
این مجموعه تفریحی و گردشگری فیلیپین بامداد جمعه شاهد حمله مسلحانه ای همزمان با درگیری نیروهای نظامی این کشور با تروریست ها مرتبط با داعش در شهر مراوی بود و پلیس تاکید کرد حمله برای سرقت بوده و انگیزه تروریستی نداشته است.

پس از این حمله 37 جسد در طبقه دوم و سوم منطقه تفریحی مجتمع پیدا شد که کف آن سنگ فرش است و میز و صندلی بسیار قابل احتراق در آن وجود داشته است.
پلیس فیلیپین اعلام کرده است جسد سوخته فرد مظنون که به نظر می رسد شباهتی با خارجی های سفید پوست دارد در داخل یک اتاق هتل این مجموعه پیدا شد و احتمال می رود خودکشی کرده باشد.

تارنمای روزنامه 'فیل استار' پس از گذشت حدود 20 ساعت از این حادثه اعلام کرد پلیس تاکنون نتوانسته است هویت فرد حمله کننده را شناسایی کند و به دلیل سوختگی شناسایی وی مشکل است.
فرد مظنون 113 میلیون پزو (226 هزار دلار) تراشه های بازی های این مجموعه تفریحی را که سرقت کرده بود در یک کیسه با خود حمل می کرد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: