۰

روزنامه سعودی خاندان حاکم در قطر را به کودتا تهدید کرد!

یک روزنامه سعودی مدعی شد خاندان آل ثانی با ارسال نامه‌ای برای ملک سلمان، از امیر قطر اعلام برائت کرد و وقوع کودتا در این کشور بعید نیست.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۸
۰۸:۵۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، در پی بالا گرفتن تنش میان ریاض و دوحه، یک روزنامه سعودی قطر را به کودتا تهدید کرد و مدعی شد که خاندان حاکم بر این کشور از امیر آن اعلام برائت کرده و وقوع کودتا بعید نیست.

روزنامه سعودی «الریاض» در گزارشی تحت عنوان «5 کودتا در 46 سال... کودتای ششم بعید نیست» به مسئله کودتاها در قطر پرداخت و امیر قطر را به برکناری تهدید کرد.

این روزنامه سعودی مدعی شد که «خانواده آل ثانی -حاکمان اصلی قطر و پسر عموهای تمیم- از دستورات (امیر بی‌فکرشان) اعلام برائت کردند» و این مسئله به خاطر کاریکاتورهای موهنی بود که شبکه الجزیره پخش کرد».

به گفته الریاض، خاندان آل ثانی با ارسال نامه‌ای به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان از این مسئله عذرخواهی و از خاندان حاکم بر قطر اعلام برائت کرده است.

طبق ادعای الریاض، خاندان آل ثانی در این نامه گفته: «رد سیاست‌های تمیم، حاکم قطر، از سوی خانواده قابل کتمان نیست و پیش از اینکه به خاطر اقدامات تمیم بن حمد، کشتی خانواده غرق شود، [اعضای خانواده] از این سیاست‌ها اعلام برائت و از سیاست‌های تمیم در قبال کشورهای [عربی حاشیه] خلیج [فارس] نیز ابراز خشم می‌کنند».

روزنامه الریاض در تهدیدی آشکار به براندازی در قطر، نوشته که این نامه‌ خانواده آل ثانی بیانگر عمق شکاف در میان حکام قطر است و آنان نیز اعلام کرده‌اند که از سیاست‌های تمیم خسته شده‌اند و احتمال دارد که کودتای جدیدی در حکومت قطر صورت گیرد و در جریان آن حکومت به خانواده اصلی حاکم بازگردد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد، این مسئله بیانگر حالت تنش میان اعضای خانواده آل ثانی به خاطر سیاست‌های تمیم در سطوح مختلف است و از این بیم دارند که روابط خود را با کشورهای عربی به ویژه عربستان از دست دهند.

به گزارش الریاض، کسی که تاریخ قطر را از زمان استقلال خود در دهه هفتاد سده گذشته دنبال کرده باشد، به خوبی از داستان کودتا و شکاف در حکومت این کشور آگاه است. داستان کودتا علیه خانواده احمد بن علی آل ثانی به خلیفه بن حمد پدر بزرگ تمیم باز میگردد؛ شخصی که در 22 نوامبر 1972 کودتا کرد و از آن زمان تا کنون حکومت به خانواده احمد بن علی نرسیده است. خانواده بن علی در واقع این نامه را به بن سلمان فرستادند.

بنا بر این گزارش، هیچ حکومت مدرنی در دنیا وجود ندارد که برای رسیدن به مسند قدرت و حکومت مانند قطر غرق فریب و خیانت باشد؛ کشوری که عمر سیاسی آن به عنوان یک کشور مستقل به بیش از 46 سال نمی‌رسد و مساحت آن حدودا 11 هزار کیلومتر است و تعداد ساکنان آن به بیش از 2 میلیون نفر نمی‌رسد. در میان آنان نیز هزاران هندی و پاکستانی حضور دارند.

در پی انتشار سخنانی منسوب به امیر قطر که دو روز بعد از سفر ترامپ به عربستان و جلسه با شماری از سران کشورهای عربی و اسلامی بیان شد و تمیم بن حمد با تأکید بر ضرورت اجتناب از تشدید درگیری با ایران، حزب‌الله و حماس را جنبش‌های مقاومت خوانده بود، روابط عربستان و قطر دچار تنش شدید شده است.
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: