۰

اختصاص ۱۲میلیاردتومان به خانواده زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: سازمان زندان‌ها با تخصیص ۱۲میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کرد بخشی از مشکلات آنها را حل کند.
کد خبر: ۱۴۲۲۹۸
۱۳:۵۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، اصغر جهانگیر در سخنانی در نوزدهمین جشن حمایت خانواده زندانیان مرکز که روز چهارشنبه در تالار آبگینه برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد داریم زندانی اگر خطا کرده، باید مجازات شود اما باید خانواده وی را از زندانی جدا کنیم. زمانی که فردی به زندان می رود مشکلاتی از جمله مشکلات معیشتی برای خانواده وی ایجاد می شود.
 
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: سال گذشته کار شناسایی ۱۰هزار همسر زندانی که به علت زندانی شدن سرپرست خانواده خواستار طلاق بودند، انجام شد و از فروپاشی این خانواده ها با برگزاری کلاس های مشاوره جلوگیری شد. همچنین سال گذشته ۲هزار و ۵۰۰فرزند زندانی که در معرض اعتیاد بودند، شناسایی شدند که با کمک نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد از سقوط آنها جلوگیری شد و همچنین بیش از ۷۰۰فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند، تلاش شد که به مدارس بازگردند.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته با تخصیص ۱۲میلیارد تومان به خانواده زندانیان سعی کردیم بخشی از مشکلات آنها حل شود و همچنین ۸۲۵خانواده زندانی که دارای مشکلات خاص مانند بیماری های خاص، فرار از منزل فرزندان و زندانی شدن همزمان والدین بودند شناسایی شده و به مشکلات آنها رسیدگی شود.
 
رئیس سازمان زندانها بیان داشت: از دیگر اقدامات سال گذشته ۲۰۲ انجمن حمایت از خانواده زندانیان تشکیل شده که در هفته ۲مرتبه با خانواده زندانیان ملاقات دارند و با مشکلات خانواده ها از نزدیک آشنا می شوند و در تلاش برای حل آنها هستند و همچنین تشکیل مجمع حمایت از خانواده زندانیان از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد تا بحث خانواده زندانیان از خود زندانی جدا شود.
 
جهانگیر گفت: آمارها نشان می دهد ۲۲درصد زندانیان ملاقاتی ندارند و در ماه های اول ملاقات‌ها زیاد است اما با طولانی شدن زمان زندانی ملاقات‌ها کم می‌شود. زمانی که حمایت خانواده ها کم می‌شود زمینه قتل و آسیب‌های اجتماعی زیاد می شود لذا حمایت از خانواده زندانیان زمینه ایجاد این آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.


منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: