۰
دادستان استرالیا:

مسلمانان استرالیا قربانی تروریسم هستند

دادستان کل استرالیا معتقد است که مسلمانان این کشور به دلیل اینکه بیش از دیگران هدف آسیب تروریست ها قرار دارند، بیش از دیگر جوامع استرالیا قربانی تروریسم هستند.
کد خبر: ۱۴۲۲۶۹
۱۰:۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، 'جورج برندیس' دادستان کل استرالیا روز پنجشنبه از دیدگاه 'دانکن لوئیس' رئیس سرویس اطلاعات امنیت ملی استرالیا (آ.اس.ای.او) که روز چهارشنبه اعلام کرده بود برنامه پناهجویان منبع تروریسم در استرالیا نیست، حمایت کرد.

به نوشته تارنمای شبکه خبری'ای.بی.سی' استرالیا، 'بریان بورستون' سناتور حزب 'یک ملت' استرالیا نیز که حامی دیدگاه ارتباط مسلمانان و تروریسم است از 'دانکن لوئیس' خواسته است از کار خود کناره گیری کند.

این سناتور، رئیس سازمان جاسوسی استرالیا را متهم به گمراهی سنا در هفته گذشته در پاسخ به سئوالی از 'پائولین هانسون' رهبر حزب 'یک ملت' در خصوص ارتباط بین تروریسم و پناهجویان کرد.
حامیان ارتباط بین پناهجویان و تروریسم در استرالیا می گویند عاملان سه حمله تروریستی گذشته در استرالیا، 'هارون مونس'، 'عبدالنومان حیدر' و 'فحد جبار' هر سه از پناهجویان بوده اند.
اما دادستان کل استرالیا معتقد است 'مشکل این نیست که تروریست ها پناهجو بوده اند، بلکه آنها افراط گرا بوده اند'.

وی افزود: به طور ساده، ارتباط آشکاری بین تروریسم های داخلی و عناصر جامعه مسلمانان استرالیا وجود دارد، اما این یک مشکل برای آن جامعه است، آنها بیش از هر فرد دیگری در معرض قربانی شدن قرار دارند، در واقع حتی بیش از شهروندان استرالیا، زیرا این جوانان آنان هستند که توسط جذب کنندگان اعضا هدف قرار می گیرند.

دادستان کل استرالیا افزود: ما باید با این جامعه برای حل این مشکل همکاری کنیم، و من تاکید می کنم به همان اندازه که این مشکل برای مسلمانان وجود دارد برای کل جامعه استرالیا نیز وجود دارد.
'برندیس' همچنین در واکنش به سخنان 'تونی ابوت' نخست وزیر سابق استرالیا که معتقد به ارتباط بین مسلمانان و تروریسم است این اظهارات را رد و گفت فردی در این مورد طفره نرفته است.
نخست وزیر سابق استرالیا روز دوشنبه هفته جاری رئیس سازمان جاسوسی این کشور را به طفره رفتن از پرداختن به موضوع اسلام و تروریسم متهم کرد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: