۰

برگزاری همایش در خصوص ویرانی قبور ائمه بقیع و کلیساها

آستان مقدس حسینی از تصمیم اش در برگزاری همایشی با عنوان "آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است" باهمکاری مؤسسه پژوهش و مطالعات اعتقادی وابسته به آستان خبر داد. قرار است فعالیت های این همایش که با شعار "ویرانی آثار، ویرانی تمدن امت است" برگزار خواهد شد، در هشتم شوال همزمان با سالروز ویرانی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) آغاز شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۴۲
۰۸:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش «شيعه نيوز»، آستان مقدس حسینی از تصمیم اش در برگزاری همایشی با  عنوان "آثار و میراث، رمز تمدن و عنوان هویت است" باهمکاری مؤسسه پژوهش و مطالعات اعتقادی وابسته به آستان خبر داد.

قرار است فعالیت های این همایش که با شعار "ویرانی آثار، ویرانی تمدن امت است" برگزار خواهد شد، در هشتم شوال همزمان با سالروز ویرانی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) آغاز شود.

علی کاظم سلطان از مسئولین آستان مقدس حسینی گفت: این همایش، یک همایش مقدماتی خواهد بود برای همایشی بین المللی که شخصیت های متخصص و سازمان های مرتبط با آثار باستانی و میراث از کشور های مختلف جهان حضور خواهند داشت.

وی افزود: این همایش دستور العمل هایی را برای همایش بین المللی ارائه می دهد تا مسائل قانونی، تاریخی، فکری و فرهنگی که متعلق به مرقد های مقدس، کلیساها، آثار باستانی و میراث جهانی که می تواند در سطح بین المللی مورد بحث قرار گیرد، مطرح شود.

سطان تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش، برطرف کردن اتهامی است که به اسلام نسبت می دهند که اسلام ضد تمدن، تاریخ و میراث امت هاست.

ناظران معتقدند که این کنفرانس زمانی برگزار می شود که کشورهای اسلامی و عربی شاهد ویرانی و تخریب بسیاری از آثار تاریخی، میراثی و باستانی از سوی سازمان های تروریستی افراطی است.

چندی پیش هیئتی از بخش فعالیت های عمومی آستان مقدس حسینی با مؤسسه پژوهش و مطالعات اعتقادی برای بررسی برپایی این همایش، جلسه ای تشکیل داد.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: